Inte många timmar kvar

Publicerat: 2014-02-06 Kl: 23:02:17 | I kategori: Allmänt

 
Antar att Madde o Anders snart är på väg till flygplatsen så snart är vi fulltaliga igen!
Idag var kroppen tröttare än vanligt all ridning och töm körning har satt sina spår. Skavsår i rumpan kan även jag få.....tur att vi har våra Annor  tyvärr ska ena Anna åka till Irland och dansa i två veckor.
Idag har det hoppats här på gården. Jag hoppade Demeter och Sofia Pommes, Millet, Thaleia.
Imorgon ska jag upp tidigt så jag hinner med ett gäng hästar innan det är dags för klippning.
Idag har i alla fall varit en bra dag fick bra tips av Mads med töm körningen igår så jag har testat det och vilken skillnad så imorgon är det Ranguns tur och Rocco.
 
Inte långt kvar till våra tävlingar och det är överfullt. Många på reserv listan. Kul men det betyder att det anordnas för få tävlingar speciellt denna årstid.
Madde ska ju tex tävla på Millet men måste först kvala i MSVC. Systemet är ju uppbyggt så att man måste kvala varje nivå oavsett vilken nivå man rider på och först måste man kvala i MSVC för att få rida MSVB och sedan måste man kvala MSVB för att få starta Georges. Så måste man även kvala för att starta nationellt på samma sätt.
Egentligen bra men innebär att alla vill rida MSVC:1 + 2 och MSVB:4. Skulle anmäla Madde i tisdags till en tävling den öppnade för anmälan kl. 18.00 jag är ju lite långsam så kl var 18.02 när min anmälan kom in och registrerades så var tävlingen sedan länge full.......
Personligen så tycker jag att dessa kvalregler lett till att det tex knappt anordnas några LA klasser längre vilket innebär att man oftast då får svårt att rida dessa klasser och man går i princip från LB till MSVC.
Ja det är mina åsikter och jag förstår ju arrangörerna eftersom man i princip alltid får fulla klasser när man arrangerar kvalklasser och det ger ju då bättre ekonomin för klubbarna.
God natt
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0