Clinicen

Publicerat: 2014-12-09 Kl: 20:42:32 | I kategori: Allmänt

Så en liten resumé ifrån lördagens Clinic som vi på domarkursen fick gå på :D 
Christoph Hess höll i denna inspirerande eftermiddagen med hästen i fokus "Happy athlets" Han pratade hela tiden om glädjen hos hästen och formen var av högsta vikt. Så kul och bra/tryggt att det känns som att den röda tråden efterföljs. Mads som jag tränar för så ofta det bara går, Patriks Clinic tidigare i höst och nu Christoph.
Vi fick se fem olika ekipage.
Först ut var Emelie Nyreröd med sin fina 4aåring som kom 3:a i Flyinge tidigare i höstas, seda en hoppryttare Filip Ågren (egentligen skulle Jens ha ridit men han blev sjuk) kul att det var med en hoppryttare och ännu roligare att se skillnaden på hästen efter en stunds jobb och ändringar på bland annat ryttarens handställning.
Sedan var det Emelie Aldenfalk som haft en kometår på dressyrbanorna med Winton, därefter Camilla Nyblom (som även gick C-tränarutbildningen med mig) på Early Trick.
Sist ut var terigen Emelie Nyreröd på Miata.
 
Ryttarna skulle ha hästens nos framme och kunna lätta efter i handen oavsett gångart eller rörelse. Emelie A och Camilla fick bland annat göra piruetter på en hand - stor skillnad.
Emelie Nyreröd måste jag höjja lite extra då hon rider så himla mjukt och fint! På Miata fick hon glänsa i de svåraste rörelserna och i galoppserierna rörde hon sig fasiken inte en centimeter !! Helt magiskt!
En riktigt förebild och hennes ettor kommer från och med i lördags vara min målbild i huvudet när jag gör mina byten :)
 
Millis
 
Kram Madde
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0