Brrr....

Publicerat: 2014-12-10 Kl: 17:20:05 | I kategori: Allmänt

En hel lång vinter ligger framför fötterna....hatar att frysa. Ingen semester före jul i år. Det finns inte utrymme för det varken ekonomiskt eller tids mässigt. Så semestern får vänta till i mars...
Sjuk har jag varit en vecka nu och trött blir man av det. De första två dagarna gjorde jag inget men jag har sedan dess haft mina lektioner i alla fall vilket sliter på stämbanden.
Dessutom har antagligen några mottagare hamnat kvar i fickan på några elever förra veckan så mitt ljudsystem funkar ju inte om det är fulla grupper.
Hoppas det kommer nya idag.
Håller på att ta in offerter på att isolera ridhuset. Vore ju skönt om det gick att fixa innan vintern är över. Ska tydligen vara super på sommaren också att det ej blir varmt i ridhuset. Så jag håller tummarna.
 
Har inte ridit på en vecka då jag till slut har blivit tillräckligt vuxen/vis/klok eller vad man nu säger. Men efter att på nära håll sett hur det kan gå med hjärtmuskelinflammation och hjärt stopp så är det enkelt att hålla sig i skinnet.
Har hört det många gånger men aldrig tagit det på allvar...förrän nu.
Kan tycka att det ej är ok att skriva som i ridsport sist där en tjej vann hopptävling i Flyinge med feber. Rubriken löd: Feber stoppade inte Victoria
Alla vi som håller på med hästar vet att vi jobbar alltid och rider alltid oavsett om vi är sjuka. Hästarna går alltid först, så många gånger i mitt liv som jag ridit med smärta och även tävlat.
Vi ryttare tror att vi är gjorda i stål.
 
 
Så nu får mina hästar lite vila passar ju också bra eftersom Mads är i Europa och tävlar fram till jul.
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0