Släpar efter..

Publicerat: 2014-08-21 Kl: 23:04:59 | I kategori: Allmänt

Känns som att bloggen inte hinns med ordentligt för min del :/ Så mycket man ska hinna och prioritera i livet, Anders avskyr bloggen. Jag har dock blivit MYCKET bättre på att låta bli att blogga när han är med eller åtminstone göra det snabbt.
 
Ridskolan har verkligen rivstartat och vi har många nya elever, jag har haft 7st nya bara i mina tre grupper idag. En är visserligen "ny-gammal" då hon flyttat tillbaks. Superkul med alla nöjda och glada efter ridpassen och såklart våra fantastiska läromästare - HÄSTARNA <3
 
Hästar finns det att rida i överflöd, jag startade morgonen med Mille och repeterade en del av gårdagens träning - helt sjukt vilken arbetsmyra den hästen är. Mycket galoppfattningar står på vårt schema!
 
Sedan Calima och Hera, mamma red Rocco samtidigt som jag på Hera så lyckades lura henne att byta häst då hon inte ridit Hera sedan jag tog över i våras. Mamma var salig efter mindre än ett varv, vilket fin häst och vilka framsteg! Imorgon ska vi göra en salufilm och göra en ny annons sedan. Nu när hon utvecklats så bra och ändå är i en trevlig ålder så är man lite sugen på att ha kvar och ta fram mer men man kan inte samla på hästarna tyvärr. För mycket tid och pengar går åt..
Hon kommer iaf inte att ha några problem att gå MsvC till årsskiftet och kanske redan senare i höst om man så vill. KOM och KÖP! ;P
 
Hera vid tävlingsdebuten i våras, VINST i LB:3 & laget kom 2.a
 
Efter lunch hjälpte mamma mig med Rangun - världens finaste och mest älskade häst - Han är verkligen fin nu och har utvecklats en hel del, framförallt styrka men han är inte lättriden inte.. Men ohh som jag lärt mig mycket på dessa dryga 7åren. Passagen gör han så så bra nu, nästa gång måste jag komma ihåg att be någon att filma lite kort.
Red även lille Kirre som fortfarande utbildas helt av oss innan han ska gå in så smått i verksamheten, jag har även dammat av min och "Flisans" (Forever Love) gamla dressyrsadel som han fått - SÅ mycket lättare att rida den lilla skiten i en dressyrsadel.
Hann även med Aztor lite kort innan jag var tvungen att kasta i mig lite mat innan lektionerna 18-21.
 
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0