Fina hästar

Publicerat: 2014-08-01 Kl: 22:51:20 | I kategori: Allmänt

Lång dag till ända..
Uppe med tuppen i morse för att fixa Hera innan jag åkte i förväg till Näsbyholm och första starten för dagen på Debro. LB:2 på utebana, han kändes fin på framridning men lite svårt att avväga eftersom han idag för första gången skulle gå två klasser och det dessutom är ganska varmt.. Vi fick ett par mindre missar och en rejäl i första galoppfattningen. Efter galoppen var han dock kanonfin de sista programpunkterna MEN detta är bedömningssport så det blir inte alltid som man tänkt sig/trott. Så det protokollet kan vi ju ha som  tändmaterial i en mysig brasa när kylan kommer tillbaka ;P
Skämt å sido så ska jag faktiskt ta med det till nästa domarkurs - kan ju vara nått kul att diskutera kring..
 
Hera var näste ut på tur, hennes tredje LA och denna klass gick inomhus = varmt så hon dog när vi kom in. Rätt fin på framridningen ändå och enligt mamma stod många och "dreglade" utmed staketet :) vi hade en del missar och väl lite bjudning så slutade på typ 64,5% som jag helt klart är nöjd med. Denna  donna verkar gå hem hos domarna!
Sedan dags för Debros debut i LA, något han gjorde med bravour! Med tanke på Heras program och poäng trodde vi dock han skulle fått lite mer betalt men vi är väldigt nöjda med strax över 65% och vi blev 2:à utanför placering. Superkul och väldigt nöjd hästägare :D
Imorgon går han LA:3 igen och sedan laddar jag om för MsvA på sen em/kväll med de stora grabbarna...
 
Kram Madde 
Tyvärr inga bilder ifrån dagen.. Bjuder på gårdagens getingstick som plågat mig under dagen :/ tänk att ett så litet djur kan åstadkomma så mycket.. Supersvullen och ömhet som nu börjar övergå till kliande...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0