Räddar liv!

Publicerat: 2014-04-21 Kl: 19:56:33 | I kategori: Allmänt

Idag har jag deltagit på Första Hjälpen kurs som leddes av Röda Korset hos oss på Ekelund - kursen var gratis för alla ridklubbens medlemmar..
Kanske var det "fel" dag eller så är folk helt enkelt inte intresserade av att rädda liv???
Vi var iaf väldigt få deltagare vilket är trist, sådana kurser kan man alltid repetera och gå igen och igen.. Jag gick senast 06/07 tror jag och innan det har jag både i skolan och med ridklubben.
Cassi & mormor in action med dockorna!

Eftersom vi var ganska få kunde vi avsluta kursen tidigare vilket var kanon för min del så jag hann rida - skulle ridit innan det började kl.10 men vaknade tidigt med fruktansvärd smärta i magen som tack och lov gav med sig, trodde jag skulle bli tvungen att stanna hemma och tycka synd om mig själv.
Jag är ju mycket sällan sjuk och magont kan ja knappt minnas jag haft förut..
 
Så jag hann trimma dressyr i värmen på utebanan med Rocco och så tog jag Rangun och red ut med min barngrupp 17-18. Påsklov betyder att det oftast är mannfall i grupperna - tre blev de idag!
 
Glöm inte att besöka vår hemsida - igår gjorde jag nya uppdateringar!!
www.ekelunds-ridskola.se
 
 
Kram Madde
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0