Lyckad träning!

Publicerat: 2014-04-09 Kl: 16:58:10 | I kategori: Allmänt

Tjohoo vad bra det gick på träningen idag! Mille gick grymt bra och jag red nog också rätt bra ;P Den nya sadeln jag provade känns bra och han går bättre/lättare i den. Mille blev sjukt svettig (som vanligt) det var mycket övergångar och mer tempo framåt idag - kul men JOBBIGT och att få ner sin lilla bak på den där stora rörliga hästen är INTE lätt som en plätt..
Mycket byten, övergångar och sidvärts i galoppen. Känns nu bra inför helgens tävling - på lördag ska han gå MsvB:4 på hemmaplan :)
 
Demeter gick tydligen också riktigt bra men såg inte så mycket - fullt fokus på mitt. På morgonen hann jag med en privatlektion samt Rocco och Rangun i ridhuset, blev några varv på Hera också då mamma var helt slut efter att ha jobbat med Thaleia. Gillar Hera, mycket häst men det finns en väldig gång och power i henne när hon kommer till sin rätt.
Jag hade även ett "gummi-band" runt överarmarna och bakom ryggen då jag red - nu jävlar ska det bli ordning på sitsen. Nina Hoffman ska ha med sig fler gummiband till mig i helgen så då kommer alla söta elever att få trimmas lite extra!!!
 

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0