Åtta uppsittningar idag igen!

Publicerat: 2014-04-01 Kl: 22:47:33 | I kategori: Allmänt

Hej vad jag rider! Åtta hästar idag igen, eller ja sju en red jag två gånger så kvällens första grupp bestämde sig för att rida ut istället för att trimma dressyr. Så Elton fick ut och galoppera en sväng med glada tonåringar (och en vuxen) Fast Helena kanske bara blir glad om jag kallar henne tonåring? :D
Tyvärr hände något under ena galoppen, vi hoppas på en vrickning, Sofia fick rycka ut med transporten iaf för att hämta hem ponny och ryttare då jag inte ville att hon skulle gå flera kilometer hem. Tur i oturen att det var på grusvägen och inte långt inne i skogen utan att man kunde köra. Vi håller tummarna över natten så får vi se hur det verkar imorgon bitti.
 
Lindens Cirial
 
Denna sötnos var med, på ett ställe skulle vi över ett nygrävt dike. Något hon inte gillade till en början men ryttarinnan vad duktig och framförallt snabb och hakade på en annan ponny i farten :)
 
Jag startade dagen med de tre tävlingshästarna, imorgon är det tävlingsdags igen. Rangun först ut - ganska fin men får inte riktigt till den där bra-iga känslan jag hade för ett par veckor sedan. Sedan Mille som nu äntligen börjar coola ner efter förra veckans vilodagar, eftersom jag startat MsvC så har jag faktiskt lagt noll fokus på några galoppombyten så det blev ju nu plötsligt ganska bråttom att få till dessa - imorgon är det ju MsvB som gäller. Nedrans kval att ställa till det.. Nu måste jag göra ytterligare två kval i MsvB innan jag får rida MsvA/PSG och sedan måste jag kvala på regional nivå i någon av dessa klasser för att få rida nationellt.
I sommar går de på nationell nivå vid vårat meeting! Och så vill ju Fia kunna klämma in lite hopptävlingar därimellan.. Hästen klagar inte - han är världens arbetsmyra och hatar att vara helt ledig MEN man måste vila ibland också annars håller man inte i längden..
 
Mycket gammal bild på Mille och mig..
 
Rocco tömkörde jag en stund innan jag la på sadel och red en kort stund, gav resultat - hoppas hoppas jag kan flörta med en trött jet-lagad mor om lite tömkörning imorgon :)
 
Privatlektion 11-12 och så lunch innan vi fortsatte. Först Magic - strålande fin! Sedan Elton - INTE strålande fin, men hoppas/tror att det kan bero på vädret. Imorse såg det så fint ut och det skulle vara bra väder = nakna hästar = Inte bra att bli kall, speciellt inte hans känsliga rygg.
 
Sedan red jag dressyr på Demeter igen, riktigt fin på slutet :) Känns inte som att det var så länge sedan jag red din den då lilla fuxmärren. Nu är hon galet bred och har dessutom växt en hel del även på höjden. Avslutningsvis red jag Hera på utebanan igen - jisses vilken krutfia. Fick hålla igen henne ordentligt för hon låg på som bara den :D Kul!
 
Hade sedan två privatlektioner inbokade men den ena ställde in (ganska skönt för  jag hade fullt upp!) Så hade en  30min lektion 17'30 innan de ordinarie körde igång 18-21.. Phu!
 
Nu ska jag sova så jag är någelunda utvilad till imorgon.. Då kommer äntligen mamma och pappa hem igen!!
Jag har beställt en överraskning till pappa också - den får han på torsdag... Hemlis hemlis..
 
Kram Madde
 
 
Kommentarer
Postat av: Carina Ottoson

Vilket tempo- 8 hästar !!
Hoppas det är bättre imorrn med skadad ponny/ ni får ronda imorgon. // godnatt Carina

2014-04-01 @ 23:31:27
Postat av: Carina O

Och lycka till imorrn !!!
Carina

2014-04-01 @ 23:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0