Dåligt med uppdatering....

Publicerat: 2013-10-27 Kl: 13:29:07 | I kategori: Allmänt

Ja här på bloggen har det inte hänt så mkt men desto mer i stallet så då hinns inte alltid datorerna med vilket är skönt emellanåt.
I fredags var det ju tävlingsdags för mig o Demeter hade ju egentligen inte tänkt att tävla något mer men så gjorde vi den här sista tävlingen på kort varsel.
Vi startade MSVC:1 och min rödhåriga dam ville först inte in på framridningen så Nina H fick leda in mig.....vi bor ju bara på anläggningen.
När jag precis hade ridit så kände jag mig ganska nöjd även om jag var medveten om att jag missade lite. Men nu efteråt grämer det mig att jag inte vågade rida på lite mer. Missarna får jag ta på mig för jag släppte isär henne lite och det kostade. Jag fick 3,5 och 4 samt 4,5 där det var kofficient 2 så det kostade många procent när jag mest hade 6,5 och en del 7:or men även två 8:or.....
Men det var andra starten i MSVC och hon har ju gjort en stor utveckling detta året från LB till MSVC. Nu är det byten som gäller och styrketräning.
Det blev ju flera placeringar för MRK i LB:1 i alla fall. Bell´s Thaleia gick ju in på en fin 3.e plats blott 4 år gammal och hon är ju inte tänkt att säljas som dressyrtalang utan hopptalang. Dessutom så rider ju inte Madde henne normalt sett utan det är Sofia som har henne på sin lott.
Fina procent blev det i alla fall 66,897 %!
Placering blev det också för hemmaryttarna Anna Olofsson o Felicia Hogrell. Superkul!
 
Kvalitetstid har jag fått då kursen blev inställd med Telia i helgen. Både tråkigt men också skönt eftersom jag jobbat så himla mycket i höst.
 
Igår var Sofia på Talangjakts uttagning i hoppning så nu får vi hålla tummarna att hon kommer med. Hon hade Pommes med sig och Arnold Assarsson som höll i provridningen tyckte tydligen väldigt mycket om hästen och att han hade stor kapacitet. Sånt gillar vi!
Det är ju ändå inte den hästen hon anmält sig med utan Millet men han är ju inte igång och hoppar ännu men snart så!
Ha en fortsatt trevlig söndag. Vintertid och allt nu blir det mörkt tidigt.
 
Ann
Tydligen gillade domaren Thaleia och man kan ju säga att hon utmärker sig med sin färg.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0