Jumping!

Publicerat: 2013-05-07 Kl: 22:15:55 | I kategori: Allmänt

Hopp hopp!
 
Idag var det återigen dax för Erik-hoppning igen :D Gick kanon med båda hästarna i värmen! Elton var först ut och förutom lite strul med "finessen" som Erik så fint kallade det gick det bra, kom aningens nära på en del hinder. Elton bjöd även på en ganska ordentlig bock-uppvisning där jag faktiskt trodde jag skulle få smaka på lite grus men på nått vänster satt jag ändå kvar. Sötnosen!
Vi var idag på utebanan och hoppade en lite längre bana på 8 språng tror jag det blev. Elton fick gå sista rundan på 90-100cm :)
 
Jag och Eltonmannan förra sommaren!
 
Sedan Demeters tur och detta var ett riktigt bra pass, hon kändes super redan ifrån början - hon brukar kunna vara lite stark och ligga på i början av passet normalt. Erik berömde oss efter framhoppningen att det så så bra ut och att vi red så väl - kan det bero på all inspiration man fick i Göteborg månne?  :P
 
Vackra Demeter med mig på ryggen vid hennes livs första hopptävling. Högt över!
 
Efter lunch fick jag även hoppa på stora Hera och hon gjorde några ordentliga rakt upp i luften hopp då hon kom på att hindert kanske skulle hoppa upp och bita henne i benen eller vad vet jag.. Hon gick iaf riktigt bra! Nu behövs bara lite konditions och styrketräning - för de flesta av våra hästar faktikst.
 
Äntligen sommarvärme!
 
Red ett pass i ridhuset på Rocco på em och han var fin men jag blir så lätt lite passiv och kvar i handen - inte bra.. :/ Nu när han "coolat" ner sig och är mycket lugnare och jag har betydligt bättre koll så saknar jag ofta exposiviteten i honom och blir nu sitället "glad" när han spänner till eller far i luften nått skutt för han blir så himmla fin och lätt när han själv spänner bågen lite extra. Jag har ännu inte helt hittat det i ridningen för att själv kunna få fram det där lite mer elektriska.
 
Rocco
 
Kram Madde
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0