Kvick-fix!

Publicerat: 2013-03-15 Kl: 22:17:50 | I kategori: Allmänt

Äntligen inne i värmen efter en lång dag och kväll, blev såklart sjukt kallt nu på slutet av tävlingen :S Fyra starter har jag hunnit med, två i varje klass. Elton var först ut i LB:1 och jag var ute i mkt dålig tid så jag han bara rida fram i en kvart, det visade sig dock ganska bra ändå för han kändes helt ok i programmet. Blev några små missöden men slutprocenten blev precis under 68% vilket räckte till Eltons FÖRSTA (!) placering - en 5:e plats. Vi har ju vid de senaste starterna prenumererat på den första platsen utanför placeringarna. Två 8:or belönades vi med. Så nu hänger en fin grön rosett på hans box :) Red även lilla Thaleia i LBn och hon har ju varit kanonfin sedan förra tävlingen men idag var det inte fullt lika bra, det blev inte heller bättre av att Demeter kom in i ridhuset strax innan jag skulle starta så då blev de lite ofokuserade. Så blev inga strålande poäng men iaf 3% bättre än sist. I LA:1 var Elton återigen först ut, kändes ganska bra och inga direkta missar FÖRUTOM den förbaskade sista halten som jag återigen lyckades lägga vid fel bokstav :/ Grr! Det blev ju -2 på den.. Strax över 64% slutade vi på. Rocco var småspattig på framridningen - TACK NINA - utan henne hade kag nog inte tagit mig igenom framridningen på egen hand. Han var tittig på in/utgången och så sprätte han till så fort nån häst kom i närheten. Väl inne på banan kändes det bra, missade en förvänd galopp där vi fick ett omslag vilket kostade många poäng och procent. Tydligen red jag ganska fort i galoppen också - var så fokuserad på att han bara skulle gå hela programmet att jag tror jag tappada "fart-känslan".. Kanonfina poäng i travdelen och till galoppen blev det sedan lite lägre. Jag är mkt nöjd iaf! Nu blir det en dusch och lite sömn inför en ny tävlingsdag imorgon - ponnydressyr :) Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0