Förskräcklig förälskelse....

Publicerat: 2013-07-02 Kl: 22:32:18 | I kategori: Allmänt

Eller en ganska jobbig sådan i alla fall. Våra nya stjärnor i stallet har ju släppts ihop. Mr Magic och Bells Calima vi hade delade meningar om det var klokt då de sedan ej skall gå tillsammans utan med sina förhoppningsvis nya arbetskamrater - lektionshästarna.
Men eftersom de nu släppts på bete en bra bit bort så kommer det ju inte gå att rida dem och de behöver ju verkligen nu tränas. För tillfället så ligger dessa två hästar på min lott.
Men de är ju nu oskiljaktiga - Mr Magic tror ju dessutom att han är hingst åtminstonde så låter han som en. Efter ett tag så blev de i alla fall fokuserade men det tog sin lilla tid kan man säga. De var som fiolsträngar!
När hästar bara är två så blir de ju lätt oskiljaktiga om de dessutom är nya på gården så blir det som ännu värre.
 
På måndag är planen att den nya ponnyn ska hämtas. Eller ponny och ponny den är ganska stor.
Så då blir det en häst till som skall tränas..
 
Kvällen har tillbringats med att skapa lite ordning i mitt kaos. Jag har ju nämligen utökat mina arbetssysslor med att sälja Aloe Vera och Sofia som sköter all bokföring med den äran lär strypa mig om det innebär en massa merjobb för henne.
Så nu känner jag mig ganska nöjd.
De som känner mig vet att jag hellre rider, mockar, har träning osv osv bara jag slipper pappersjobbet.....
Jaha nu är det kvällsvila innan huvet ramlar ner i kudden
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0