Trötta och sjuka..

Publicerat: 2013-01-09 Kl: 21:44:02 | I kategori: Allmänt

Vilken eländig vinter.. Jag som hoppades att 2013 skulle bli ett bra år, visserligen har bara knappt två veckor gått in på det nya året men det fortsätter käpprätt åt fel håll :/
Pappa har varit sjuk i två veckor och legat till sängs drygt halva den tiden.. och nu börjar mamma krokna.. Fia fick hoppa in och ta en privatlektion åt henne idag på em och hennes två kvällsgrupper tog hon faktiskt själv. Fia påstår sig känna av halsont osv till och från - jag håller mig frisk men känner mig ovanligt trött den sista tiden.
Har inte varit sjuk på över ett år har jag kommit fram till om man nu ska hitta något bra :) Däremot har jag ju min "skit-hals" som jag har nån form av konstant infektion i. Det bekymrar mig dock inte då jag inte lider av det och tidigare behandlingar ändå inte har hjälpt mer än en kort tid.
 
(Google)
Sjukstuga Ekelund..
 
För övrigt så fortsätter lyckan med hästarna :/ Mamma var på Strömsholm igår för ytterligare ett mindre kul veterinärbesök. Arrobell som var mycket halt är behandlad lite här och där och ska på återbesök om några veckor. Kolibri som veterinären som tittade på henne i fredags ville ha in till kliniken för en ytterligare koll visade sig ha ännu en allvarlig skada som veterinärerna MISSAT vid tidigare koller.. Senskadad häst var det här :/ (Tror inte jag ska räkna de ledsna smile-gubbarna i detta inlägg)
 
Mot roligare nyheter..
 
Idag har vår lilla Thaleia genomfört sitt livs första program! LB:1 fick hon testa och det gick hyfsat med tanke på hur lite hon egentligen är riden i ridhus och att det tagit tid att "tämja" vildkatten som gärna gått mer på bakbenen och slagit med huvudet än att göra som ryttaren önskat. Lycka!
Så vacker häst! Bilden tog vid 3-års testet i våras där vi hade proffs-hjälp av Anders Pedersén :)
 
Hera fick en rump/svanstvätt då hon är mycket lös i magen för tillfället och sedan blev det 30min jobb på skritten, medans jag red syster Thaleia. Nu har jag flätat svansen så kanske den håller sig fräschare lite längre. Nu är det ju hyfsat milt ute men när det sen blir kallt igen vill man inte gärna blöta ner svansarna osv..
 
På lunchen blev det kontorsjobb då jag och mamma knåpade ihop datum och räknade på priser för sommarens ridläger där vi i år ändrar konceptet lite med bland annat lite färre dagar. Kika in på hemsidan för mer info!
www.ekelunds-ridskola.se
 
Därefter intag av hästar och så en privatlektion för Åsa på fröken Lady. Kul med elever man haft under flera år och se utveckligen och vara med i både upp och nedgång. Åsa var med på Nyhetsmorgon i söndags (fick titta i efterhand då jag hade stalltjänst och julklappshoppning vid tidpunkten) och hon pratade då om att hennes fina lilla häst var en stor hjälp i arbetet med hennes senaste bok där hon körde fast och då fick tid och andrum att tänka osv när hon var i stallet.
Tänk vilka fantastiska djur vi har fått förmånen att ha i våra liv!
 
!!
 
Kram Madde
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0