Myteri på ridskolan....

Publicerat: 2013-01-22 Kl: 20:01:33 | I kategori: Allmänt

Hejsan,
 
Inne tidigare ikväll har lejt in Jenny då jag inte mäktar med alla pass själv och det är ju så kallt!
Har gjort en tripp till byn (Mariefred) vanligtvis säger jag stan men då undrar folk om jag ska till Stockholm. Buffy har äntligen fått ett nytt täcke som hon fick följa med in och prova i butiken. Men hon var mest intresserad av vissa pipdjur som fanns där.
Buffy är ju som sagt var min lilla speciella jackrussel. Hon har ett alldeles eget humör men en tvättäkta renrasig knähund som alltid fryser. Det blev ett rött så kan hon matcha mig med min röda jacka och skor.....rött är inte min favoritfärg direkt men men...
Därefter handling av mat medan käre mannen handlade - pizza. De som känner mig väl vet att det är guds straff för mig men ok vi provar ett nytt ställe i "byn" - nyss ätit nja inget vidare. De som nu fortfarande känner mig tänker då att ja du klagar ju gärna på maten ute. Det stämmer inte alltid men jag tycker så här att om man betalar betydligt mycket mer för maten ute så ska den smaka bra. Annars kan man lika gärna laga maten själv. Vilket jag i och för sig gärna gör. En slags meditation att stå och göra tre rätters och våra luncher brukar hålla hög standard. Det är den lyxen vi unnar oss då vi har långa arbetsdagar.
Nog om mat träffade en gammal barndomskamrat på ICA vi gick tex ridledarutbildningen ihop för en väldans massa år  sedan. Fick en mycket rolig kommentar av henne - vi träffas nämligen ytterst sällan. Hon sa att hon tyckte att det kändes som om vi träffades ofta för att hon läste Maddes blogg varje dag!
Kul!
Nu till huvudämnet - myteri på ridskolan:
Madde har gjort  ett alldeles förträffligt schema för alla hästarna hur de skall arbeta varje dag redan innan men även nu då hon är borta. Jag har ju då ej fyllt i eller för den delen hunnit med att titta i kalendern utan försökt att rida på så mycket jag hinner och orkar. Såg idag att jag ej följt detta schema men så går det när man tar semester och lämnar mor o far ensamma. ......inte för att Jocke skulle rida någon utan en pistol i pannan.
Ja idag var det då alldeles för kallt på morgonen så ingen ridning för en något äldre kropp. Ändå tog stallet nästan lika lång tid som när jag rider 2 på fm fattar inte det riktigt.
Efter lunch satt jag i möte tills det var dags att ta in hästarna men då var det ju lite varmare så Thaleia fick gå ett pass i ridhuset hon skötte sig bättre från början än igår men hon har så mkt energi så hon inte riktigt vet vad hon ska göra av den ibland.
Jag kommer nog att fortsätta min inslagna linje tiden ut men anpassa mig efter kylan. Alltså fortsatt myteri!
Några bilder hinns det ju ej med att ta så det får bli ngt gammalt igen
En gammal bild på finaste hästen i stallet - Arro Bell.
Tänk att han är 22 år i år. Ska kolla honom i slutet av veckan - longera. Hoppas att han nu är återställd. Han hinner emellanåt med lite piaff o passage på skritten när det händer saker på gården så jag hoppas....
Godkväll
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0