Ja då är Sofia på plats!

Publicerat: 2013-01-28 Kl: 23:01:58 | I kategori: Allmänt

Bara Madde som saknas. Men på lördag så......är vi fulltaliga igen.
Idag har varit en bra dag om en lite ostrukturerad nu när man är van att vara själv. Fast kanske beror på alla telefonsamtal jag fick under förmiddagen samtidgt som jag försökte mocka och rida.
Började dagen med Thaleia som var extra taggad efter några dagars vila. Fast mest har hon svårt att acceptera att stå still så  att man kan sitta upp. Vilket är mkt viktigt i all hästutbildning. Lätt hänt att man blir slarvig med det.
Det gick i alla fall mycket bra att rida och sedan var det Heras tur. Idag gick det ännu bättre än sist. Gillar verkligen den hästen men det är mycket mera att rida än den andra.
Cristina C kom när jag red och tyckte att hon såg fin ut! Hon har ju inte sett henne på länge.
Var här med sin käre far som fått i julklapp  att rida ut med sin dotter.
Avslutade fm ridningen med Demeter som hade vilat i 2 dagar men kändes mycket fin. Imorgon så ska hon få  hoppa med Sofia på Erikträningen så det är ju bäst att hon är genomriden. Så man inte får skäll.
Efter intag av hästar så blev det ett pass på finaste Uranos det var mycket länge sedan och han har sett ut som om han behövde ridas igenom. Jag blev förvånad att han var så fin som alltid.
Sedan hade jag tur för Charlotte kom och gjorde iordning Bosson så att jag hann rida honom ett pass innan Erikträningen imorgon.
Han kändes också mycket fin att rida. Tänk att man kan bli så glad över att rida den hästen han älskar att arbeta.
Nu ska jag avsluta kvällen med min favoritglass - Melondröm endast hittat den på Torghallen.
 
Det känns i alla fall kul att ha ett gäng hästar att utbilda som är så roliga att rida.
Nu laddar jag inför hoppträningen imorgon bitti.
Godnatt
Ann
 
Kommentarer
Postat av: Anonym

Torghallen hade ett digert smaskigt glass-sortiment upptäckte jag och Ebba när vi handlade till cafeterian!! Men ett litet problem- inga kylklampar och varm bil- nu blir det till att ta med kylväska!!!
Hoppas Sofia haft det bra!! /// Carina

2013-01-28 @ 23:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0