Update!

Publicerat: 2013-02-10 Kl: 19:06:57 | I kategori: Allmänt

Lite dåligt med skrivande från min sista de sista dagarna.. Hade tänkt ut en plan för hur jag skulle hinna med ett inlägg igår men det sprack såklart :/ När det sedan går ett par dagar så hinner man ju lite glömma det man tänkt skriva om..
 
Idag var det upp tidigt (få timmars sömn då det blev sent igår då en killkompis har fyllt år och skulle firas)Vi hade stalltjänst så jag var ute på Ekelund kl.8 för utsläpp, mockning osv.. Sedan red jag först ett trevligt dressyrpass på Rangun, han var inte hel-kul igår inte. Då kändes han egentligen ganska fin men spänner till för allt och inget typ hela tiden. Spänd kan han väl bli men när han släpper och kryper upp och blir kort så blir jag galen på honom - han har gått i det där ridhuset i snart 6år han borde veta att det inte är livsfarligt!
Svettig pojke blev det då, idag var han som sagt betydligt bättre och han är så himmla kul att rida dessa dagar då han också har sån arbetsvilja och verkligen tycker att det är ROLIGT :) Idag red vi igenom MsvB:4 vilket gick betydligt bättre (även om det var långtifrån bra) än jag vågat tro. Insåg vid ett pass med Rocco i veckan då jag red igenom ett program att jag fuskat med programridningen alldeles för länge. Beror väl också på att jag inte tävlat så mycket sista halvåret då Rangun blev behandlad i höstas och Rocco inte har känts färdig för sånt.
Så jag har beslutat att rida igenom minst ett program vid varje träningstillfälle hädanefter.


Rocco gick sådär igår, alla som tittar tycker att han är SÅÅ fin men känslan är inte riktigt den samma tyvärr :/ Provade då att byta till hoppsadeln för att se om det blev nån skillnad men inte direkt.. Att det ska vara så svårt med sadel, älskar ju Amerigon jag använt sedan i typ våras men nu är inte den  heller helt rätt i känslan längre..
Idag var jag tveksam ens till att rida då jag känner att jag vill ha mamma med på marken, men det fanns ändå lite tid och det slutade med att jag tog min gamla sadel jag hade innan jag bytte till Amerigon - den bruna Cobran. Gaah det kändes ju SÅ bra :D Hoppas Jimmy kan komma ut snart så vi kan gå igenom sadlarna igen..
 
Årsmöte för ridklubben idag och det blev ända riktigt lyckat då vi fick in många nya drivna människor att driva vidare klubben :) 2013 - kan det månne bli ett bra år?
 
Kram på er
Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0