Tungt

Publicerat: 2013-02-12 Kl: 22:58:25 | I kategori: Allmänt

Hmm 2013 hallå vart tog du vägen???!
 
Såg fram emot ettt nytt år, nya möjligheter, friska hästar osv osv.. Det går mest emot :/ Först pappa toksjuk i typ två veckor och sedan mamma som blir dålig och när jag kommer hem från semestern blir jag dålig och nu är Fia helsänkt.. Det är så mycket som blir lidande - framförallt motionering och utbildningen av alla hästar.
(Google)
Sjukstuga..
 
 
Idag har iaf Erik varit ute och drillat oss över och emellan hinder - SJUKT KUL och det gick GRYMT BRA!! :D Hoppbiten!!
Eftersom syster var så dålig kunde hon inte rida och frågade om jag möjligtvis inte ville rida Mille och det ville jag ju såklart så jag tog honom i första gruppen (har inte hoppat honom på säkert två år) Det började milt sagt katastrof haha trodde nästan jag skulle trilla av för en kort stund.. Vi skulle hoppa ett litet räcke och jag åkte bara häst och han spände sig och stannade först och sedan blev det ett konstigt kliv över :/ Efter det gick det ett par rundor med blandat resultat innan jag såsmåningom började få koll på knapparna och vi avslutade med två riktigt fina rundor. Salig...

Vi hade en mycket bra övning idag som jag gjorde ett försök att rita i paint :P hehe
Hmm då ska jag förklara detta konstverk också!
Vi började med det lila räcket i galopp och sedan en övergång till trav och så var de vinröda bommarna till att börja med travbommar som såsmåningom blev en oxer med travbom framför för att till slut baara vara en oxer. Hinder nummer tre var sedan det svarta räcket som hoppade på diagonalen och sedan över det lila ifrån andra hållet. Sista linjen utmed nästa långsida började först med att de gröna bommarna var travbommar och sedan travhoppade man de rosa i en 5/50. Såsmåningom blev travbommarna en oxer och 5/50 en kombination med ett galoppsprång.
Linje ett skulle vi i sista rundan rida på 7 språng, linje två 6 språng och linje tre 5 galoppsprång. Mille kändes kanon och sista rundorna hade han lärt sig banan, Fia som tittade på tyckte jag hoppade lågt men tror banan låg på blandat 1 - 1.10m iaf - HÖGT i mina ögon.
Sedan var det Eltons tur (snacka om skillnad på häst) trodde det skulle bli svårt att börja med en "ferrari" och avsluta med "taxen" hehe men Elton gick så himmla bra och sista rundan låg faktiskt på 1m. Duktiga lilla älskade häst!
Sjukt kul att rida när det går så bra :)
 
Nu ska jag fixa lite grejjer innan jag stupar i säng (ensam ikväll då Anders är i Stockholm, är inte många kvällar jag sovit själv här trotts att vi bott ihop så många år) Eftersom Fia är sjuk tog jag hennes ridgrupp 17-18 och väl hemma vid 19 kastade jag mig igenom duschen då jag skulle äta middag med en kompis som flyttar till Norge för att jobba i helgen. Trevligt att hinna prata lite och riktigt god mat på en Thai-resturang.. Hoppas kunna åka och hälsa på honom när det är sommar och lite trevligare väder :)
Känns som att många åker iväg utomlands, en annan killkompis drar till Australien några måndader snart och redan nästa vecka flyttar nästa kille till Holland med sin häst för jobb och träning/tävling.. Ensam blir jag kvar i kylan :/ Christina trodde jag nästan för ett ögonblick att jag skulle få hem till slut men nu ser det mörkt ut på den fronten också.. Blir ett väldigt farande om man ska kunna åka och hälsa på alla dessa människor som väljer att bosätta sig så långt bort!!!
Imorgon fyller Anders år också så har snabbt fixat en dessert till middagen som nu står på kylning.. Måste slå in paketen också :/ ojoj blir kanske sent..
 
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0