Hopp eller dressyr?

Publicerat: 2013-02-26 Kl: 23:05:34 | I kategori: Allmänt

Ja det kan man undra just nu känns det som vi hoppar mycket + att jag har mkt hopplektioner/träningar. Men vad det är kul bara man slapp att bära så förtvivlat mycket. Min hoppdag började med Jaqueline sisådär i början men sen så :-) det gick bara bättre o bättre ju högre hindren blev. Synd att det inte ser ut som jag har så stor möjlighet att komma ut på tävlingsbanan i vår. Jag hoppas på några tillfällen i alla fall. Vi ska ju ha en lokal här på ridklubben -kristihimmelsfärd. Sedan var det dags för Bosson. Där höll jag på att åka ibacken när han efter ett av hindren kastade sig åt sidan han är ju ganska tittig. Det gick ändå ganska bra och allra bäst gick sista rundan. Rolig bana var det vi hoppade idag! Efter lunch så hjälpte jag Sofia när hon hoppade 4 åringarna. De fick även prova på vattenmattan. Thaleia lyfte inte ett "ögonbryn" utan var mycket nöjd över att slippa dressyren och hoppa bana istället. Gjorde en hel del fina språng kan man säga. Sedan var det Hera´s tur hon tyckte det var betydligt mer läskigt men hon hoppade den efter en stunds övertalning (inte så svårt ändå). Även hon hoppade banan men fick hoppa lite lägre för hon har inte samma ork eller bjudning ännu. Tömkörde sedan Poseidon innan mina lektioner /hoppning förstås! Godnatt Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0