Bra tisdag :)

Publicerat: 2013-02-26 Kl: 22:18:01 | I kategori: Allmänt

Duktiga hästar på hoppträningen idag! Först ut var Demeter som hade sån sprutt att man trodde hon hade eld i baken! Jäklans vad det gick - Erik var såklart nöjd :) Kul bana med en lite klurig linje och hinder tätt inpå varandra. Efter fuxadmen var det min vita springare som stod på tur, inte riktigt samma glöd som sist men på slutet kom vi igång riktigt bra och när han väl vill och tar i så hoppar han inte så tokigt. Kul att vi idag var fler på träningen då både Julia P & Nina W var med på sina hästar, vilket gjorde att vi blev 6st i sista gruppen. Erik visade oss också en film på honom då han red en Intermediarie Kür för typ 20år sedan, jag såg lite snett uppochned men det såg riktigt bra ut. Hoppryttare brukar ju kunna ha lite "hoppstuk" även när de rider dressyr - kul att se också att man kan tävla så pass högt inom mer än en gren. Nu ska jag se till att få till lite hoppträning så jag slipper skämas över att jag bara tränat nån ynka gång eller inte alls mellan passen :P Nått skumt med datorn då jag inte kan komma åt bilderna :/ blir bildlöst även här då.. Glömde tyvärr mitt minne till bilderna av Fia - imorgon ska jag packa ned det så fort jag kommer hem så får ni se på torsdag! Efter en snabblunch gjorde jag snabbt iordning Rocco och begav mig till Wisbohammar där Nina Hoffman bor och har sin verksamhet. Ni som följt bloggen kommer säkert ihåg att jag skrivit om henne tidigare? Riktigt kass väg att ta sig dit, inte blev den bättre av att det var isigt nu också. Kunde sällan köra mer än 50km/h och ofta låg jag i 30km/h.. Sådär skoj.. Väl på plats möttes jag av en supertrevlig Nina som hjälpte mig att öppna då jag skulle ha ut busen, sedan blev det ett bra pass i hennes fina (isolerade - vill ha(!) ) ridhus. Så skönt att slippa kylan och det där råa som tränger in under kläderna så fort man är still. Det känns kanon efter första passet och Nina såg honom på tävlingen i söndags då hon var här för att hjälpa en elev som startade samma klass, mamma pratade då med henne och så blev det att jag fick komma dit för att får hjälp. Vilket vi är i stort behov av då ridningen inte fungerar så önskvärt. Nina har själv bara "tokiga/vilda" hästar så jag hoppas på att detta kan bli kanon. Hoppas kunna åka igen på tor eller fre, men torsdagen var superknölig för vår del då bland annat Jimmy Sadeldoktorn kommer.. Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0