Storm och grönt...............

Publicerat: 2013-12-22 Kl: 13:44:43 | I kategori: Allmänt

Om man tittar ut kan man ej gissa vad det är för datum men det är faktiskt sant -två dagar kvar till julafton. Jag har inte påbörjat något julstök ännu knappt köpt några julklappar men ska inte köpa så många heller för den delen. Tycker att det räcker att bara ha det mysigt med god mat spela spel och umgås.
Det har varit hektiskt sista dagarna fast egentligen är det nog samma för det mesta bara att det är olika saker.
Min kära far fyllde 70 år igår han hade Öppet hus från 14 Madde och Sofia skötte markservicen och gisses vad snygga de var i sina klänningar.
Vi går ju mest i ridbyxor i vår familj!
De fick många jobberbjudande om servering på fester, bla nyårsafton tror inte de nappade......
Men de fick jobba hårt sent blev det då vi i familjen stannade kvar långt sedan gästerna åkt hem.
Min pappa är blygsam med sin hobby träffade på många äldre herrar som inte hade en aning om att han vann KM i hoppning i år!
Snacka om att de var impade.
Idag är en hyfsad vilodag jag har bara mina kvälls lektioner sedan är det jul uppehåll till 2/1 men jag ska ju ha rid weekend 27-29/12 och den börjar fyllas upp nu, sedan är det ju även en del privat elever som skall rida i mellandagarna men det blir 4 dagar lektionsfritt nu. Skönt att vila rösten lite.
Hästarna ska vaccineras och får också några dagar lugnt.
Bästa Siv kommer ju också hit för dressyr kurs ska bli kul att träffas, då vi båda jobbar så mycket hinner vi helt enkelt inte åka hem till varandra speciellt ofta.
 
Kan ju säga att det är enkelt att drömma sig tillbaks till Koh Jum med det här vädret. Vintern klarar jag av om det är snö och minusgrader.
Hatar att spola ben på hästar och gräva fram dem i leran innan man ska rida.
Nu är det dags att städa....
Ann
Bästa döttrar man kan ha!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0