Lång helg

Publicerat: 2013-12-08 Kl: 20:46:00 | I kategori: Allmänt

Jahapp då var snart två veckor till ändå.. Tiden går verkligen fort! Tycker jag och syrran haft riktigt bra veckor (nu ska jag kanske inte "Ropa hej" ännu det är trotts allt ett antal timmar innan de är hemma på gården igen - MYCKET kan hinna hända.
Idag hade vi t.ex ambulansbesök på sen eftermiddagen, en häst som står inackorderad här är svårklippt och det slutade med att en blev illa nockad inkastad i en vägg :/ Läskigt hur mycket kraft det faktiskt finns i dessa stora djur. Hon verkar som tur är "bara" fått en rejäl hjärnskakning, vet inte vad de sagt på sjukhuset ännu - vi hoppas på det bästa.
 
I fredags var jag ute och åt middag med goda vänner och igår var det dags för min födelsedagsfest :) Vi var inte så många men vi hade väldigt kul och trevligt - bästa Christina hade även en sång tilldelad mig som hon så vackert sjöng :)
 
Idag kom jag ut till Ekelund på em, har haft lektion för Ebba på Gordon och ställt fram foder bland annat. Vi har också brist på sjukhagar då skolhästen Bosson gått ikull på framknäna i hagen så idag har Rocco & Rangun fått stå inne och sedan delat hage med Kolibri och Bosson för att alla ska få komma ut lite iaf. Vi har ju hela tre senskadade hästar på anläggningen och även om Melete nu peppar peppar verkar återställd (hon har fått börja gå mkt korta pass varannan dag på skritten) så står hon kvar i sjukhage och Kolibri har ju prenumererat på sjukhage sedan dryga året.
Sjukstuga!
 
Siv Birgersson (www.sivbirgersson.se)
Har jobbat lite med hemsidan nu på kvällen så ut och kika! Vi ha bland annat en dressyrkurs för Siv i början av januari, Siv är B-tränare och var ju här och hade träningar för våra funktionärer vid funktionärs-helgen i augusti. Hon och mamma är goda vänner och har känt varandra under ett antal år nu :)
 
Jag måste också medge att mycket faktiskt fungerar bra mycket bättre när vi bara är två som ska "bestämma", blir så mycket oklarheter och missförstånd när vi är fyra mycket självständiga och ofta smått förvirrade själar på gården. Fast det kanske är vågat att skriva nu innan de sitter på planet hem :/ har ja otur kanske de bokar om och stannar några veckor till! Haha.. Nu ska jag se över en stor köttgryta jag har står och puttrar på spisen - lyxmat ska det va och blir så mycket smidigare att bara kunna gå in och värma lunch när vi bara är två.
 
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0