Sjukling

Publicerat: 2013-04-07 Kl: 17:32:53 | I kategori: Allmänt

Ja jobbar vidare ned min envisa förskylning som dök upp ifrån ingentans :/ Sjukt jobbigt när man vaknar på nätterna och inte kan andas.. :(
 
Igår red jag ingenting men var tvungen att ha en lektion då instruktören som skulle ha den var sjuk - jag var väl mindre sjuk.. och så lite mockning o hästpyssel på det.
 
Idag har jag iaf ridit två hästar, blev inte så mycket mer Rocco men Rangun gick ett kanonbra pass på utebanan i solen. Mycket jobb framåt och lite byten där vi fokuserar på att behålla rakriktningen där vi är lite svajjiga för tillfället. Tycker att bytena i vart 3:e är lite svåra just nu och att de i vart annat är bra mycket enklare men vi avslutade med två serier i vart 3:e & vart annat som blev sjukt bra - raka och luftiga byten :)Blev även en del piruett-arbete som fungerade ganska bra, vårt största problem här är att han kortar sig lite för mycket och tappar framåtbjudningen.
 
 
På lördag är det dags för tävling igen då blir det MsvA, vår andra start i den klassen. Debuten i MsvA gjorde vi på vårt hemma-meeting i sommras där vi lyckades skrapa ihop 60%. Denna tävlingsplats blir ny för Rangun då det är Gnesta som har tävlingen på Brolöten hos fam. Brolin. Så det blir spännande för min ängsliga sparv, jag själv har dock spenderat mååånga timmar i det ridhuset så jag känner platsen utan och innan 'även om det nu är några år sedan sist :)
 
Fina Rangun :) Har ökat på fodret på honom också då även syster tyckte att han fallit ur lite när hon såg honom på tävlingen. Han har ju inte varit i full träning på över ett halvår egentligen så jag har nog varit lite slarvig med att höjja givan nu när han kommit igång ordentligt igen, plus att de ofta tappar en del vid pälsbyte osv.
 
Rangun får nu 13kg hösilage, 4 skopor Krossad Havre, 0,5 Krafft Muskel och mineraler varje dag. För att kunna bygga muskler, må bra och ha en hållbar kropp behöver hästarna rätt mängd foder.
 
Kram Madde
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0