Flying high!

Publicerat: 2013-04-23 Kl: 22:22:51 | I kategori: Allmänt

Åh vad data-jobb tar tid! kom hem vid halv åtta och har ätit duschat sedan suttit här vid dumburken och svarat på mail. Tidskrävande!

Har inte ens påbörjat packning med allt jag måste komma ihåg att packa inför våra dagar i Gbg och Scandinavuim tor-sön :/
 
Idag har jag alltså hoppat IGEN! Kändes grymt bra att vara "uppvärmd" ifrån igår. Började med Elton som idag var lite långsamare än vanligt, han kom dock igång bra till sista rundan som låg på ca 90-1m. Har höjt kraftfodert på honom då han är lite "tunn" i kroppen (magen är på plats men han behöver bygga lite mer muskler) :P
Sedan Demeters tur, trodde hon skulle vara lite trött idag men hon skrittade fram i rask takt så det märktes inte något av gårdagens äventyr. Hon hoppade mycket väl idag och Erik tog tillfället i akt (nu när jag tuffat på mig) att höjja lite även idag och vår sista runda låg på ca 1.10 - och det bästa av allt - Jag var INTE skräckslagen och det kändes INTE ett dugg högt.
Tänk vilken skillnad det gör när man får hoppa lite mer och intensivt. Jag har ju kommit till insikt med att rida kan jag men måste jobba med mitt huvud får att bearbeta min höjdrädsla. De andra verkar tro att de fått mig att gå med på att rida vid våra hemmatävlingar i hoppning den 9/5 men vi får väl se hur det blir med det!
Haha..
 
I övrigt har jag även ridit ut på Rocco i stormen - skötte sig exemplariskt :D Dressyr på Rangun och han fortsätter i samma fina spår med en härlig känsla och ridbarhet! Avslutade dagen med ett pass med Lady på utebanan. Härligt att kunna rida på våran stora fina utebana (trotts att det var halv storm)
 
Kram Madde
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0