Fantastisk känsla!

Publicerat: 2013-04-21 Kl: 22:05:39 | I kategori: Allmänt

Jag har så himmla fina o goa hästar. Varav en "bomb"  = Rocco. Herregud vilken känsla på honom idag MEN det är som att sitta på en tickande bomb och ibland slår det över och han exploderar. MEN jag vågade RIDA - så sjukt stolt över mig själv och lycklig över att jag lyckats (på god väg iaf) att få honom på rätt spår.
Blod, svett och tårar brukar man ju säga.. Inte så mycket blod har vi gått igenom men en hel del svett och ännu fler tårar. Ska bli så kul att se vad vi kan visa upp på tävling såsmåningom :)
 
Så till dagens tävling med Rangun.
Såhär läcker var han när jag hämtade in honom ifrån hagen på morgonen.. BADA!
 
Väl på plats var mamma och Uranos först ut.
Innan start i MsvC
De tog sig igenom programmet med en stor miss i sista travlängningen (ni som känner Uranos vet att han ej har så lätt för dessa travlängningar) där det blev galoppanslag. I övrigt inga större missöden men detta är ju en bedömningssport och troligtvis föll de inte domaren helt i smaken då de fick lite väl snålt på flera delar.
 
Sofia & Mille var nästa ekipage ut i MsvB:4. Jag såg tyvärr inte då jag var tvungen att lasta ur Rangun inför min start men enligt mamma såg det mycket bra ut - denna dommare dömde lite lågt tyckte vi nog. Mamma ansåg att hon skulle haft uppemot 70% men de fick strax över 64 och slutade 3:a i klassen. :)
 
Rangun var grymt fin på framridningen!!! Mjuk som smör och det har verkligen hänt något med hans trav för han är så mycket lättare och luftigare. Väl inne på banan spände han till, framförallt för plaststaketen som det lät om när han sprätte grus :S
Jag var riktigt missnöjd efter ritten då jag hade så stora förhoppningar när han kännts så fin på framridningen också, domaren gillade dock min pålle skarpt så det var ju synd att vi missade så många rörelser i travprogrammet. Fick strax under 64% och slutade på 5:e plats. Anmärkningsvärt är att han fick 7 (!) på gången och att domaren även kommenterade hans gång i det allmänna intrycket :)
LYCKLIGA JAG!
Min prins!
 
Det var allsvenskan Div 1 och här var det två placerade lag, vi blev 3:a med typ 0,5 poängs marginal - SÅ surt :/ men men det är bara att komma igen. Nästa omgång går hos ÖSLR om några veckor :)
 
Nu ska jag sova! En fartfylld och spännande vecka väntar!
Måndag: Ridlärarfortbildning i hoppning på Vilsta
Tisdag: Erik Berggren hoppträning
Onsdag: Mamma & jag åker till Nina på fm med två hästar för träning
Torsdag-Söndag: Gbg Horse Show med dubbla världscupfinaler  med hela familjen!! (Mini-semester) :)
 
Kram Madde
 
 
Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilken fin blogg! :)

Svar:
Ekelund

2013-04-22 @ 09:22:05
URL: http://carolinefvs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0