Brutet löfte?

Publicerat: 2013-04-18 Kl: 21:43:17 | I kategori: Allmänt

Ja för drygt två år sedan LOVADE jag Rangun att han aldrig mer skulle behöva hoppa.. Men förra veckan slog tanken mig att det vore ju egentligen bra om jag åtminstonde kunde löshoppa honom lite. Så idag när vi hade löshoppning på schemat bröt jag mitt löfte. :S Kändes lite hemskt och jag har verkligen velat, när jag kom in i ridhuset sa till och med mamma "- Vilken taskig matte du har Rangun" Bhuuhu :(
Hur som helst så blev det ingen direkt hoppning då det var alldeles tillräckligt för honom och hans psyke att ta sig över de bommar som låg på marken.. Herregud vilken häst alltså. Mamma var iaf mäkta förvånad över hur bra han visade upp sin trav! "- Ja sa ju det" sa jag bara.. "- Han travade sjukt bra igår också, men det sa jag ju"
Kan det verkligen vara så att det tagit hästeländet 11år att lära sig att trava ordentligt? Eller har jag bara ridit honom så himmla illa och fel att gången försämrades så under de år jag haft honom?
För vi tyckte ju att han rörde sig så bra då vi köpte honom..
Nu känns det iaf som vi är på rätt spår och nästa tävling är redan på söndag för då dra Div 1 igång. Första omgången rids hos Gripens RF så det är nära och bra!
 
Finhästen vid vårt sommar-meeting 2012
 

Igår då jag var hos Nina lyckades faktiskt min far att få igång kameran, han filmade två snuttar MEN de är ej av kvalité att visa då det är suddigt och eländigt (plus att jag rider som en kratta och får massa skäll av Nina på just det han lyckats filma) :/ .. Typiskt. Nästa gång får han ta bilder istället om han är med!
 
Löshoppningen idag gick riktigt bra och dagens utropstecken är Rocco som skötte sig grymt bra och även hoppade grymt bra. Jag filmade med min mobil men den är ju så dum och lägger filmerna på sned (hmm eller var det den gamla datorn?) ja nu är det för sent för att börja mixtra med teknik.
Tyvärr missade jag att filma hans bästa runda, såklart. Thaleia och Hera de löshoppar sig sjäva och även Poseidon var riktigt duktig idag. Melete var superpigg och bockade o for runt, tyvärr hoppar hon inte tillräckligt bra (ÄNNU) för att vi ska lägga tid och framförallt massa pengar på att visa henne på 3årstestet i mitten av maj. Trist för hon rör sig så bra och ridningen fungerar bara bättre och bättre för varje gång. Hon behöver helt enkelt mer tid och träning på sig, det kan ju även vara så att hon är i en växt-period just nu som gör att hon inte riktigt orkar och hänger ihop som hon ska.
 
Pga det superdåliga vädret tog vi in hästarna innan lunch och efter lunch fodrade vi o sopade osv.. Jag tömkörde Rangun och promenerade med Rocco en stund innan min lektion kl.17 och så Ebba efter det. 
 
Tove var hos oss på fm och kikade på lite hästar - däribland Kolibri som syster nu äntligen får börja jobba så smått ifrån ryggen. Så på em tog de sitt peremiärpass - första på 5 månader!! Skritt i ridhuset men vad gör det- Fia sken som en sol :)
In action!
 
Nu är det lång väg att bygga upp hästen igen.. Hon är ändå så mycket "gratis" tack vare vårt amazing skritt-band.. Utan det hade hon nog inte varit i lika fin form som hon trotts allt ändå är efter så lång tid i box/sjukhage. Hon har gått 2*20min varje dag sedan i julas nån gång..
 
Kram Madde
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0