Nystart :)

Publicerat: 2012-10-23 Kl: 22:06:52 | I kategori: Allmänt

Vilket toppenväder denna vecka startat med :) man blir ju alldeles lycklig när solen skiner och de där gråa tråkiga regnmolnen håller sig låångt borta..
Hästarna tycker också livet blir mycket trevligare och hagarna får en liten chans att åtehämta sig ifrån all väta..
 
De ser nästa lite sömniga ut i eftermiddagssolen - Mille & Rangun
 
Vackra Rocco i morgonsolen vid utsläppet imorse..
 
Idag var det återigen Erik-hoppning. Jag är SJUKT NÖJD med träningarna idag :D Så kul att det inte känns lika livsfarligt trotts att jag inte hoppat på två veckor. Demeter var först ut och hon kändes ju milt sagt bedrövlig när jag började rida fram men efter lite ordentlig uppvärming med massa temopväxlingar och övergångar blev hon lite kvickare och minst 1m kortare! Hoppningen idag handlade om att rida på galoppen lite mer och så var det ganska långa linjer - dvs längre avstånd mellan hinderna. Vi hade hinder på tre olika linjer, en med fem galoppsprång, en med sex  och en med sju. Om jag minns rätt.
Hon gick som en klocka och jag bangade inte det minsta ens när hinderna blev vad jag kallar höga (typ 1m - kanske att nått räcka låg på 1.10m till och med) Huu i sådana fall! haha
 
Elton näste man ut. Han var pigg och frammåt även idag men vi stötte på ett ordentligt problem i mitten av passet - DOCK känner jag mig inte det minsta missnöjd med detta då jag anser att det var jättebra att det blev problem så vi båda, men farmförallt jag kan ta och lära mig av. På linjen med fem galoppsprång där det först var en trippel och sedan fem språng till ett räcke klarade vi det första gången men han orkade inte riktigt upp med frambenen över räcket. Andra gången fick vi inte till det mellan hindrena men nu var han extremt rädd om sig och hoppade höögt över räcket, detta hände även tredje gången pga min dåliga ridning och beslutsförmåga. Han blev sedan osäker och stannade ett par gånger, efter några tveksamta språng på de andra linjerna släppte det sedan och vi fungerade som vanligt tillsammans igen.
SUPERNYTTIGT och mycket bra övning :D
 
Erik och hans häst Gandalf (snott ifrån hans hemsida!)
 
Sen lunch och så hann jag tyvärr bara med Rangun på em men han var verkligen fin - mamma var mkt imponerad över honom (och kanske lite mig ;P ) Ska bli så kul att nu kunna bygga upp honom hela vintern och sedan kommer vi bli farliga nästa säsong!
 
Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Emilia

Kul att du vågade! Hoppade själv för första gången på 1,5 år för någon vecka sen... Efter att ha flugit av på ridskolan vid hoppning och klantig som jag är alltid gjort mig illa har jag varit ganska osäker. Men tror också det beror på om man litar på hästen eller inte. Självklart "misstrodde" jag aldrig ridskolehästarna men hästen jag hoppade på nu har jag ridit en gång i veckan i nästan ett år, då får man ju ett "band" typ och litar på varann ganska mycket... Så jag tvekade inte ens när vi flög över en 80 cm hög oxer. =) För mig är det ganska högt, haha! Får jobba lite på det där jag med ;)

2012-10-24 @ 18:11:59
URL: http://emiliahudatzky.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0