Bergsgetter..

Publicerat: 2012-10-08 Kl: 20:43:42 | I kategori: Allmänt

Idag när vi tog in unghästarna och spolade deras leriga ben hade de alla sår på benen :/ Inga allvarliga men tillräckligt.. De leker bergsgetter och knatar runt bland stenar som inte ligger så långt ifrån grinden där de letar rötter och annat ätbart.. Tyvärr drar de en del väl snabba repor genom dessa stenar också så idag beslutade vi att vi måste stängsla in dessa. Som jag sa till syrran - Är det svårt att sälja en hel häst lär det ju inte vara lättare att sälja en skadad :S
Det underlättar ju helt klart om det går att hålla igång och ha dem friska om man ska ha spekulanter osv på dem.. Får hoppas på att det inte är någon som blivit svullen av de små såren imorgon så vi kan rida för idag hanns det inte med då mamma var iväg på kurs (igen!) Tycker hon aldrig är hemma numera :( ons-tor ska hon iväg igen..
 
Ska bli så skönt att komma iväg till Segersta nästa vecka så man kan få hjälp varje dag för det blir ju sjukt svårt på Ekelund denna höst.. Det är miljarders med kurser, weekends, tävlingar osv osv.. Kan man klona sina familjemedlemmar?
Idag drog även älgjaketn igång vilket betyder att min käre far måste få leka av sig med hund och bössa i skogen.
 
Happy dad! Haha charmig bild lr hur?!
 
Jag har iaf hunnit rida tre hästar idag.. Startade med en fin Lady i förmiddagssolen på utebanan och efter lunch var det Roccos och Ranguns tur innan min lektion kl.17-18
Rangun var verkligen sjuk fin på slutet, tar ju en stund innan han kommer igång. Han rids bara i en lägre form med "lång" hals för att verkligen få igång rygg och bakben.. Sån sor skillnad på honom kan man lugnt säga, på torsdag är det dags för återbesök hos Axel.
 
Min prins!
 
Kram Madde
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0