Preparing evening..

Publicerat: 2012-11-22 Kl: 23:21:05 | I kategori: Allmänt

Nu står de två sista sockerkakorna på sina sista minuter i ugnen och jag ska strax hämta mor och far som är på middag hos goda vänner en bit bort utmed vägen.
Fullspäckad dag.
Hoppade först Hera på fm - BANA! Tre små 50cm hinder som hon hoppade så fint över. Sedan fick även dressyrhästen Rocco skutta, den stackarn har inte fårr hoppa sedan i våras - vintras kanske till och med.. Han var jätteduktig iaf :) Nyttigt för honom att få göra lite annat och det ger så mycket tillbaks i dressyren också.
 
Stallfix, lunch och sen.. Ja sen glömde jag bort stackars Åsa som skulle rida för mig kl.14 :/ tio över två ser jag ett litet påminelse sms som hon skickat 20min tidigare... Ajja bajja! Men det var nog ändå dagens bästa "miss" för hon fick nu rida själv för första gången och sken som en sol när jag kom springande med andan i halsen. Det gäller att ha lite tro på sig själv också :)
Jag fick order att hämta hjälm och rida henne lite efter att Åsa ridit klart, har ju inte ridit henne på mkt länge nu men hon var väldigt fin och helt med på noterna.
 
Jag/ Rangun & mamma/Don Negro. Min och Ranguns sista start i LA för några år sedan. Jag slog såklart mamma :)
Jag han sedan med Rangun som fick jogga lite i ridhuset innan min lektion 17-18 och direkt efter red Ebba en privatlektion på Gordon. Hon fick idag en "hård nöt att knäcka" då hon skulle fatta förvänd galopp på volten.. Hehe, jag älskar att ge mina elever lite utmaningar. Mkt nöjd tjej som tills slut fick till fattningarna!
 
Hade sedan typ 6 kassar mat mamma handlat till helgens kurs att stuva in i kafeterian och ta med det jag behövde för att förbereda vissa saker uppe i huset. Har gjort två köttfärs-pajer, en äppelpaj med pepparkakstouch och två sockerkakor där jag idag har skrivat till mitt recept ytterligare. Hoppas de nu blir ännu godare! (om det nu är möjligt ;P )
 
Imorgon em åker jag och Fia tillsammans med våra ´sambos till Stockholm för att gå på konsert, SHM i Friends Arena. Ska bli kul och vi har lyxat till det med hela TVÅ hotelnätter så vi är tillbaks lagom till Tävlingsmötet jag ska hålla i för alla tävlingsryttare i klubben på söndag kl.15'00 :)
 
kram madde
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0