Speaker

Publicerat: 2012-05-20 Kl: 09:54:52 | I kategori: Allmänt

Första klassen har kört igång och jag sitter som speaker, bara 9 starter i denna klass så det går fort. Fia startar strax med Mille - hoppas han sköter sig och gör sitt bästa :)

Eftersom jag ändå har en dator här så kan jag ju lika gärna göra lite nytta och skriva i bloggen också!

Perfekt tävlingsväder idag också - strålande sol och eftersom det inte är sommar ännu så är det "lagom" varmt, inser dock att kameran ligger uppe i huset. Får bli bilder på Fia i nästa klass istället!

Igår red jag faktiskt utan stigbyglar på långben (Navange) gjorde passet ngt bättre, känns att jag har försummat honom lite sista 1,5 veckan han har gått med på lite lektioner med olika ryttare och även om alla som ridit honom varit mer än nöjda så blir det ju inte riktigt samma ridning. Så nu har jag lite problem med att få honom att bjuda fram och ta stöd på bettet i framförallt traven, både skritten och galoppen känns ganska  bra men just traven har vi backat lite i. Han bjuder inte på fram jämnt på båda tyglarna utan släpper och tappar takt och tempo. :/
Elton däremot var kanonfin igår, red på utebanan och han var riktigt på och framåt!

Imorse gick jag upp tidigt och red Limit innan tävlingarna körde igång, stundtals (eller mestadels) sjukt spänd och tittig - lyssnade väl mkt på allt runtikring. Efter 30min skritt kunde jag iaf få honom att trava avspänt några varv innan jag gick in..

Hittade fina gamla bilder på mig och Helios här men går inget bra att ladda upp dem :/ Fia har just ridit nu och det såg ganska bra ut - inga direkta missar men kanske lite avslaget stundtals. Svårt att inte överladda en häst som honom får då blir det lätt åt andra hållet så det är bra inför nästa klass.


Kram Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0