Sooolig onsdag!

Publicerat: 2012-05-02 Kl: 20:08:53 | I kategori: Allmänt

Love life när vädret är så här toppen! Helt underbart att vara i stallet och med hästarna hela dagarna :) Och framförallt INGEN lera!! ;P

På morgonen började vi som vanligt med "småknattarna" dvs 3-åringarna, Fia fick idag ta Thaleia (första gången) och jag som vanligt Hera medans mamma tog skolhästen Bosson som är bra att ha som täthäst. Vi galopperade idag för första gången!!! Häftigt, man glömmer lätt hur det var för bara några veckor sedan då vi just börjat med dem.. Ska bli spännande att se hur de går på det kommande 3-årstestet, det är ju också mycket en "dagsform" så det gäller att förbereda dem ordentligt nu. På fredag åker mamma och syster på löshoppningsträning med dem, kmr inte ihåg vart det var :/

Hera vid löshoppningen förra veckan..

Thaleia!

Efter lunch tömkörde vi Rocco, gick ganska bra men hans munsår går upp så fort vi stoppar ett bett i munnen så det ser inte alls bra ut nu :/ Så vi beslutade att låta honom vara igen - nån vecka och jag ska beställa bland annat ett sk Nova-bett. Ska se om det finns någon som har ett Hackamore jag kan testa, tror inte jättemycket på det men det är helt klart värt ett försök som det känns just nu.

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: sofia

jag har två stycken ett med korta skänklar o ett med långa du kan prova :)

2012-05-02 @ 20:25:30
Postat av: madde

Åh underbart Sofia!

2012-05-03 @ 05:56:11
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0