Ny vecka, nya tag..

Publicerat: 2012-05-28 Kl: 21:23:17 | I kategori: Allmänt

En vecka sedan jag skrev sist - tror inte jag haft ett så långt uppehåll under mina "bloggår".. Kände att jag tappade lite ork/lust att skriva och VAD jag skulle skriva om - många läsare men få reaktioner på det jag skriver.

Har iaf hänt ganska mycket sedan mitt förra inlägg så jag får väl ta en liten snabb resumé av veckan som gått:
Tisdagen bland annat hoppträning för Erik Berggren med Elton och Navange. Elton och jag fick det till det ganska hyfsat men på sista hindret var kraften slut och vi bokstavligt talat stöp ner på backen. Han fick med sig översta bommen på trippelbarren och sedan lyckades han inte få upp frambenen i landningen :/ Tyckte såå synd om honom och han skrapade framknäna lite lätt, jag var dock snabb på med kyla i form av vatten som jag sedan upprepade senare på kvällen så på onsdagen var han som vanligt igen :)
Navange kändes kanon sista rundorna, lugnt och avspänt.

Onsdag red tre hästar på morgonen och strax efter lunch for jag, pappa och tre hästar på tävling i Enköping. Dålig dag och dålig tävlingsplats om man nu får vara lite ful och skylla på det :/ Kommer inte att tävla där igen kan jag säga, framridningsridhuset var 20*40m och inte vattnat så det var sjukt dammigt - gick knappt att se och andas. De hade klippt gräset på den äng där vi parkerade så de flesta valde sedan att rida fram där. Elton fick iaf högsta procenten hittills och blev andra utanför placering - kändes egentligen skit men man vet ju aldrig vad domaren tycker. Navange var inte alls på topp men tog mig iaf igenom programet med en stor miss i galoppen - när jag fick procenten blev jag ändå mkt besviken strax över 54 och nog för att det inte var så bra men borde iaf fått en 58% tycker jag och när jag såg på videon efteråt så tyckte jag ändå han såg betydligt bättre ut än vad han kändes :)

Torsdag PATRIK KITTEL på Segersta där Mads, Jeanna  & Karin Ö har sitt tillhåll.. Mycket fin anläggning och jag älskar det vackra ridhuset. Grymt bra dag vi var där mellan 07-13.. Mycket tips och inspiration och det var verkligen värt varenda krona!! Väl hemma red jag tre hästar i värmen..

Fredagen var ganska normal med ridning och "Projektet" på em/kväll.

Lördagen var "hästfri" då Anders ansåg att jag skulle vara hemma för en gång skull plus att jag hade ont i min axel så nå vidare bra ridning hade jag inte kunnat prestera ändå :/

Söndag kom jag ut till Ekelund på em och red då tre hästar innan jag dömde mammas söndagsgrupper på kvällen.

Idag har mamma och pappa varit iväg på kryssning (de åkte igår em) och så har syster blivit lite sjuk med feber så jag var nästan själv idag, hon hjälpte till ganska mycket i stallet ändå så det gick bra. Har ridit fyra hästar och sedan programridning där jag dömt alla måndagselever :)

Nu ska jag författa "funkis-listor" till sommarens och årets stora hästfest på Ekelund - vårt sommarmeeting med klasser ifrån MsvB till Grand Prix!

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas att du fortsätter att uppdatera ofta. Jag är en av dina läsare och gillar att läsa om vad som händer på Ekelund. Tycker att ni är så duktiga och seriösa och roliga att följa. Och eftersom jag dessutom varit spekulant på Navange så är det förstås extra kul att höra om honom:)

2012-05-28 @ 22:31:49
Postat av: carina ottoson

Hejsan Madde!

Du har en kalasbra blogg!!

Blev nyfiken på fotona Sofia la ut. Marwin kommer jag ihåg, men Gentis vem är det ? Först tänkte jag Gent- Little Bishop Gent men det stämmer ju inte med utseeendet. Vad är det för fin pålle?



Kram Carina

2012-05-28 @ 22:52:39
Postat av: Ann

Gentis heter egentligenLidens Gentleman och vi lånade honom av fam Blom i Smedstorp . Om jag inte minns fel så var det Annas ponny som Madde då tävlade har för mig att det blev några fina placeringar tom mästerskapsprogrammet för ponny men Madde har nog mer koll. Riktigt fin ponny.

2012-05-29 @ 09:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0