Ridweekend

Publicerat: 2012-03-26 Kl: 23:06:56 | I kategori: Allmänt

Ja då är helgen slut och lite trött känner jag mig nog men ändå full av energi efter denna helg med härliga människor. Det var ju som sagt ICA:s ridsektion som var här fre-sön och de flesta har varit här ett flertal ggr.

Kul med nöjda kunder och vad värmer en ridskolechefs hjärta mer än att få beröm för hästarna! Det är ju mina arbetskamrater och alla är mina favoriter.

Navange fick även gå med fre-lö och det gjorde han alldeles utmärkt.

Jag har ju mina förträffliga kockar till hjälp så jag kan koncentrera mig på lektionerna och allt annat runt omkring.
Idag har det inte varit speciellt lugnare då jag startade upp med att rida en elevshäst sedan var det dags för uteritt på Thaleia nästa gång är det dags att trava det går riktigt bra snabblärd går hyfsat bra att styra i skogen men Jocke får nog lov att snarast sko våra gulingar.
Sedan fick det bli ett pass på utebanan med Demeter innan vi åkte till Arphus för att träna. Arro Bell fick följa med och vi fick en ordentlig genomkörare han blev mkt fin. Pether tyckte att det är synd att han inte är 10 år yngre men men......jag har ju fortfarande mkt glädje av min fina häst.
När jag kom hem så tömkörde jag Limit och han blir bättre och bättre i formen för varje gång jag tömkör arbetar ju med att han ska bli riktigt djup så han stretchar upp ryggen ordentligt just nu har jag stort hopp inför framtiden nästa vecka är det dags för återbesök på Strömsholm så då får vi se om jag får börja rida....

Arro Bell o jag i somras fotograf är nog duktiga Erika T

Godnatt
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0