Oj vad det händer grejjer!

Publicerat: 2012-03-08 Kl: 21:36:17 | I kategori: Allmänt

Snacka om fullspäckad dag!! Gaahh!

Löshoppning av hästar på morgon/fm. Demeter, Poseidon, Hera, Thaleia, Melete & Navange de var duktiga - har inte löshoppats sedan i höstas. Navange var väldigt duktig måste jag säga :) Thaleia är den bästa "löshopperskan" ever! Man släpper henne sedan sköter hon ALLT själv, sån fin bjudning och älskar verkligen att hoppa!

Thaleia på sommarbetet 2011

Sedan stallfix och så lite tidigare lunch än vanligt eftersom Gunilla skulle komma klockan 13.. Jag red först på Rocco som var fin, lite lat, men nu går det att rida och med tanke på att han förut "sprang" ifrån jobbet och att han nu testar "tvärtom" så blir det nog perfekt när vi kommit lite längre ändå. Några månader till så :)

Intag av hästar och så var det Ranguns tur, var mycket fin idag. Vi började med travarbete och skolor, han blir lite kort i steget och jag fick jobba med att mjukna fram med handen - mycket bra resultat. Det svåra är dock att detta inte går på tävling när han spänner till och blir "knäpp".. Bara att jobba vidare.
Sedan berättade jag om mina Kürideér eftersom Gnesta ska ha en kür lite längre fram :) Red igenom de delar jag tänkt ha med och det känns som bra vägar som passar oss, har lite pyssel i galoppen med seriebytena dock. Vet inte helt säkert hur jag vill lägga dem, det enda jag vet just nu är att jag tänker avsluta med en serie på medellinjen i uppridningen. Får se om de andra blir på båge eller diagonal.
Kul med att få göra sitt egna program som passar just min häst och tar fram det bästa hos oss! Är supernöjd med diagonalsluta - förvänd galopp- halvpiruett iaf och Gunilla tyckte det var snyggt och passade oss bra.

Efter detta hade jag Grönt kort kurs mellan 16'15-19'00. Så gulliga och ambitiösa tjejer som ska ta grönt kort :)

Nu är sista "lediga" kvällen - imorgon ska Anders hämta sina brorsbarn Madeleine,7, och Emil, 4-5, är inte helt säker så ska vi vara barnvakt HELA helgen.. Lite ångest över detta men hoppas att det ska gå bra, har massa aktiviteter vi ska försöka roa dem med!

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0