Blä för regn!

Publicerat: 2012-03-28 Kl: 21:05:44 | I kategori: Allmänt

Var nog dumt att jag skrev om det fantastiska vädret igår för oj vilken omvändning! kallt och regningt hela em! Idag har jag och far haft en ganska mysig och lugn dag utan mamma och Fia som varit på "Ridskolekurs" på Strömsholm.. Ska bli intressant att höra allt imorgon :D

Jag startade morgonen med ett härligt dressyrpass på utebanan med Elton, fin häst! Kändes verkligen skillnad på hans reaktion och framåtbjudning efter gårdagens pass för Erik där det verkligen var fokus på att gasa på den lata skimmeln.. hehe
Idag var det iaf mycket övergångar, med framåttänk, och så introducerade vi lite enkla byten efter lite jobb med den förvända galoppen som för övrigt förbättrade hans galopp väldigt bra.

Nina fixade stora stallet eftersom Fia var borta, jag körde som vanligt på i vårt lilla stall och sedan hjälpte jag pappa i utestallet, ni som känner Jocke vet att han inte är världens snabbaste men vääldigt nogrann så det uppväger väl den långsamma sidan :P

Pappa och hoppande Ross sommaren 2010

Väl färdiga i stallet startade jag med att mocka hela valackhagen, Gahhh! Efter en stund kom far också så vi blev ändå klara ganska snabbt och det är SÅÅ härligt att se ut över hagarna när de är nymockade och fina.

Efter lunch var det dags för programridning inför helgen då Gunilla Åkerman kom och jag red först Rangun, gick inte alls bra - han var sjukt spänd framförallt för att jag ställt fram en vit bokstav med plastblommor i.. Grr.. Imorgon hoppas jag att mamma kan hjälpa mig, känner så väl var och när det brister men känner mig helt maktlös och blir för stark i handen.

Sedan Navange i LB:2, fin men lite problem med vänsterfattningen men hade lite för kort framridning. Red igenom programet en gång till och då gick allt mycket bättre, många 7:or sa mamma som sett protokollet :)

Kram Madde

Navange vid löshoppning för ca 1,5 vecka sedan..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0