hoppelihopp

Publicerat: 2012-06-27 Kl: 22:57:11 | I kategori: Allmänt

Ja sista månaden har det blivit mycket hoppning för mig och "mina" fina hoppållar. Vi har precis avslutat en 1 ½ dags kurs för E-G Haking vilken härlig tränare!
Har hoppat Bosson och Jacqueline totalt ca 8 tim hoppning.....en hel del film blev det också.
Se om någon (Madde eller Sofia) kan visa mig hur man lägger film från mobilen.
Andreas har tydligen också filmat blir Charlotte glad (Jaqcuelines riktiga matte)
Haking har filmat oss två pass som vi sedan gått igenom på teorin himla nyttigt. Det är ju betydligt lättare att rätta till sitsfel när man ser dem svart på vitt och det gav verkligen resultat!
Har även fått tillbaks min gamla hoppsadel som varit en sväng i Italien för att lagas den var helt slut i sätet + bossorna blev riktigt snygg.
Nu är man sugen på mera hoppning men hästarna ska ju ha sin semester snart så man får väl lugna sig lite. Roligt är det i alla fall. Mycket kluriga övningar som verkligen ger resultat bla har vi hoppat hinder på båge med ett galoppsprång emllan och 4-5 hinder låga med långa språng och mkt korta språng för att få hästarna snabba i bakbenen.
Eftermiddagen avslutades med banhoppning med 13 språng och olika kluriga linjer.
Ja efter det så var det dags för tävlingsmöte inför klubbens nationella meeting 6-8 juli.och sedan avslutade jag dagen med en uteritt för orutinerade i skritt och trav totalt 9 stycken och Demeter fick vara första häst och det gjorde hon med bravur. Det var två föräldrar med sina döttrar + en del av mina nyaste vuxen elever så det blev en lång arbetsdag.
Imorgon är det dressyrkurs som gäller i två dagar ska bli kul.
Hoppas att det snart kommer bilder från hoppningen
Godnatt
Ann
Kommentarer
Postat av: Erika

Hej!

Lite problem med bloggdesignen ser jag? Beror på att blilänkarna blivit raderade :/

2012-06-30 @ 19:23:11
URL: http://ettahnia.blogg.se
Postat av: Madde- hästblogg

Hmm ingen aning vad som hänt?? Kan du fixa Erika? :)

2012-07-01 @ 15:45:14
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0