VI ÄR GRYMMA!

Publicerat: 2012-07-08 Kl: 21:19:17 | I kategori: Allmänt

We made it!

Tävlingarna är över för denna gång - vi har jobbat häcken av oss MEN oh så härligt det är när det är klart och vi inser att allt fungerat mkt bra och vi har som vanligt fått massor med fin kritik ifrån både tävlande och domare.. Helt amazing :D Alla funktionärer har varit så flitiga och framförallt TREVLIGA & GLADA vilket alla som besökt oss under helgen uppmärksamat och tyckt varit så trevligt. Kan skriva hur mycket som helst om de senaste dagarnas äventyr men som ni kanske förstår tänker jag inte göra detta ikväll.
 
Jag är iaf för det mesta nöjd med mina prestationer på tävlingsbanan i helgen - lite kort om mina starter kommer här :)
Fredag:

MsvB:2 ett program jag tycker är mycket trevligt och bra utformat, dessutom är det bara två byten vilket kan vara skönt om man inte har en häst som är helt 100 i bytena ännu men men.. 
Han gick ganska bra lite hjärnsläpp i början då jag trodde den första längningen var på diagonalen men så var det icke = -2 (surt)  "Maggan" som dömde klassen tyckte han blev lite hastig i traven.64,4% och andra utanför placering, i resultatlistan på Equipe har det blivit fel för det var fem placerade inte fyra som den visar, Fia & Mille debuterade iaf MsvB med bravour!! Över 66% och de knep 5:e platsen :D
MsvA:1 DEBUT för oss i detta program, jag är överlag nöjd vi fick 60,5% vilket var mitt mål och hade vi inte haft flera kostsamma missar så hade vi varit uppe strax utanför placering för det var många som hamnade på mellan 60-63%
 
Lördag:

MsvB:3 vilket är ett VÄRDELÖST program - borde göras om :/ Nu ska man inte klaga på programmet men tror de flesta håller med om det. Mads var helt förskräckt när jag pratade med honom och både domaren (maggan) och skrivaren sa aldrig igen! Haha.. så det kan vara. Det är svårt och händer mycket hela tiden. Gick väl hyfsat men jag tyckte han kändes lite matt och inte helt framme 65% blev det iaf. Domaren var igår mycket mer positiv till honom och ridningen så det kändes ju bra ändå. hamnade på 10.e plats av 22 starter - sjukt hög standard på ekipagen denna helg så för att placera sig behövde man rida uppemot 70%
 
Söndag:

Idag var det MsvB:4 som gällde - sjukt nöjd efter ritten! Han kändes såå fin och jag kunde verkligen RIDA igenom programet :) Tyvärr kostade dåliga skrittpiruetter, speciellt den ena - den andra fick jag iaf 6 på, ett byte där han förekom mig och den förbaskade halten och ryggningen där han har så himmla bråttom :/ Tränade ändå massa halter på framridningen och då stod han minsann som ett ljus men det blir ju spänning hos oss båda inne på banan. Blev väldigt missnöjd när jag fick höra procenten eftersom jag upplevde detta som den bästa ritten i helgen men det är ju som det är och som sagt - en "vanlig" tävling där det normalt inte är såhär sjukt många ruskigt fina hästar så hade vi kunnat hävda oss bättre. har man en "melelmåttig" gångartshäst så finns inte utrymme för missar :/ 63,9% så nästan 64 och hade jag klarat av att rida utan de där onödiga misstagen så hade vi blivit placerade men så kan man ju alltid hålla på att vända och vrida på det.
 
En hel del fina bilder har jag tagit i helgen - fast med Fias kille Andreas kamera och han har också fotat så jag ska se om jag kan komma ihåg ett USB imorgon och få över bilderna till min dator också.
Till dess får ni nöja er med fotograf Ann Holmqvist som jag satte kameran i handen på i torsdags när hon hjälpte oss inför helgen :P
Min prins!!
Första "rid-bilderna" på mina bruna stövlar också tror jag!
Fia & Mille
 
 
Pappa skulle vattna så vi avslutade passet på utebanan..
Galoppsluta
Blir så mycket finare bilder utomhus!!
 
Kram Madde
Kommentarer
Postat av: carina.ottoson

Vilket härligt meeting det måste varit!!!Vi har följt on-line på equipe härifrån semesterÖland!
Kramar Carina och Ebba

2012-07-08 @ 22:12:36
Postat av: christina

men ganska jämnt endå i msvb progr för er, han är ju stadig och fin där nu :)

2012-07-08 @ 23:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0