Ponny EM

Publicerat: 2012-07-19 Kl: 11:56:00 | I kategori: Allmänt

Ponny EM pågår denna veckan i Frankrike, Sverige har dressyr och hopplag på plats, men inget fälttävlan.
 
I år går em på den fantastiska tävlings platsen Fontainebleau! Jag var där 2010 med Alma på den intrenationella tävlingen dom har varje år i april.
 
Jag verkligen älskar det stället, underbara stallar, fina banor, och många banor! Gångar för människor resp hästar. Palmer ;) Ja, finns inget att klaga på! Så jag är lite avundsjuk på alla som fått åka dit! Men önskar lycka till så klart!
 
Dressyren har dragit igång och SWE ligger inte så bra till :/ Amanda Svanberg red på 61% igår, hon hade valt sin andra ponny (hon har Jarno som är riktigt fin) det måste nästan ha hänt något när hon red igår, för så lite brukar hon inte rida ihop! Tråkigt för laget. Så vi får se om vi får någon svensk i finalen i år på dressyr sidan!
 
Hoppningen drar i gång i eftermiddag! Äntligen! Jag känner många av dom och hoppas själv klart på stor framgång! Jag har mina misstankar om utslaget, till ex så tror jag att Philip Carey kommer gå till final, alla dom andra kan mycket väl ta sig dit, men philip är jag nästan säker på! Om inte nerverna gör sitt. Det är mycket nerver som ska hållas på plats och lätt att göra några misstag som ger stort utslag på dessa tävlingar!
 
På tävlingens hemsida finns start och resultat listor, och live tv! Big like för det!
 
 
http://www.europoney2012.com/gb/index.php
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0