Huvudont..

Publicerat: 2012-01-11 Kl: 19:17:38 | I kategori: Allmänt

Jag är inte så mycket för värktabletter men nu har jag varit tvungen, haft ont i huvudet sedan igårkväll :/ En Ipren fick slinka ner, hoppas det gör vad den ska.

Japp andra dagen utan systeryster avklarad också, just nu borde hon väl ligga och sova för klockan är ju nästan tolv på natten i Thailand.. Kan ju också vara så att hon är ute och roar sig :P

Kamala beach.. Favorit stranden.

Jag tänkte  vara lite smart och låta en av Fias hästar gå på skritten på morgonen idag eftersom vi skulle rida på eftermiddagen, så Mille fick gå ett 30min pass och efter det var han såklart svettigt!! Tokiga häst, borde jag ju räknat ut eftersom han har sådan enorm svettproduktion när han jobbar.. Han fick då stå inne med ett fleacetäcke typ 30min till innan jag kunde släppa ut honom i hagen :P

Fia och Millemannen!

Hela förmiddagen spenderades i stallarna med mockning, ströa, fodra, sopa och kratta.. Fixa tvätt osv osv.. Mamma och jag red ut efter lunch, en kort sväng blev det då det verkligen var isgata på vägen :/ Skönt för både Arrobell och Rangun ändå för det var väl länge sedan de fick komma ut :)

Efter intag av hästarna red jag Navange i ridhuset, han kände lite trött efter gårdagens pass men var ändå riktigt fin och mamma hjälpte mig lite på slutet..
På vägen hem hämtade jag ut ett paket ifrån Börjes med tre hinkar Enzion till Rangun och lite varma handskar, en uppsättning benskydd samt fyra nya grimmskaft. Fattar inte var alla tar vägen - vi köper nya hela tiden :/ Vet inte om det är någon som snor dem eller vad det är.. En del går ju självklart sönder men långt ifrån alla som bara försvinner.

Detta får Rangun - det ska vara bra för att förbättra hovkvalitén. Änsålänge har vi inte sett någon större skillnad men det tar ju minst 6mån så det är bara att väta och se, han har ätit det i ca 3månader nu. Har tidigare provat med Biotin utan märkbart resultat :/

Inga hovar = INGEN HÄST.. :/
Här är iaf en nöjd Rangun på grönbete för ca 2,5år sedan..

Kram Madde


Kommentarer
Postat av: Maria Johansson

Sv: Okej! Finns det några fler klasser att välja på i Södertälje? Det är nationellt va`?



/Maria

2012-01-11 @ 19:44:15
URL: http://dressyrsnack.se/
Postat av: Monika

Hej, vi har en häst med dåliga hovar i stallet. Väldigt dålig tillväxt så han är svår att sko då det inte blir mycket att verka. Han har blivit mycket bättre med tillskott av alger och kalk i fodret.

2012-01-11 @ 21:48:30
Postat av: Monika

Hej, vi har en häst med dåliga hovar i stallet. Väldigt dålig tillväxt så han är svår att sko då det inte blir mycket att verka. Han har blivit mycket bättre med tillskott av alger och kalk i fodret.

2012-01-11 @ 21:49:10
Postat av: Madde

Alger och kalk.. Hmm får kika på det om det här inte ger något resultat!

2012-01-12 @ 20:18:10
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: Sofie - HorseGirlShip

jag ger min häst kiselgur för hans dåliga hovar. har märkts stor skillnad. finns i dom flesta affärer och har ett jättebra pris!

2012-01-12 @ 20:38:10
URL: http://www.hosegirlship.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0