Lite ont

Publicerat: 2012-02-07 Kl: 21:43:55 | I kategori: Allmänt

Nu lägger jag ner pysslet med det tidigare inlägget! :S ord försvann osv :(

Idag har jag plågats med ett ont lillfinger som spretar lite åt fel håll.. jaja, har pratat med "doktor carina" och även med en sköterska på vårdcentralen i Mariefred som tyclte jag skulle åka till akuten för att få det röntgat. Efter detta tillade hon "- Ta med dig matsäck" haha ja hon var ju lustig :/

Hmm vårdfolk alltså.

Jag har iaf kunnat rida soom vanligt vilket jag var orolig för. Det GÅR ABSOLUT INTE att låta mina hästar vila nu igen - jag har ju nyss kommit hem! Red ut på Rangun och Elton som skötte sig bra. Rocco fick sig ett pass i ridhuset och var riktigt fin, jag tycker han är svår att rida utan hjälp på backen men idag flöt det på bra. Jag jobbade mest i trav på den "tråkiga" lilla fyrkanten, extremt nyttig övning men jag har så länge jag kan minnas tyckt att den är lite tråkig :P
Övningen går till så att man rider på en liten fyrkant innanför spåret ca 15*15m och jobbar med rakrikting och vändningarna.

(google)

Något som är (om jag får säga det) TOPPEN med att mamma är nyopererad är att hon nu kan ägna mer tid åt att hjälpa mig på marken när jag rider :) Hon får helt enkelt bädda ner sig i vårt "värmehörn" i ridhuset där vi har infravärme och utöva sin tränarroll till fullo!


Jag har även haft en privatlektion idag, för Åsa på Lady, risk finns att hon har träningsvärk de kommande dagarna :P = Nöjd Madde! hehe..

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0