Långtråkigt

Publicerat: 2012-02-08 Kl: 19:52:34 | I kategori: Allmänt

Ja ännu en dag utan hästar. Funkar bra när man är i Thailand men så här är det surt.
Idag har det snöat en hel del på em. Som tur är så har Madde ikväll mina lektioner så hon kommer nog att vara trött när hon kommer in. Sofia håller på med fakturering.
Själv slötittar jag just nu på TV bara skräp tur att man har annat för sig vanligtvis.
Har även rensat min mailbox som alltid har en förmåga att bli gigantisk (jag är en sparare). Då hittade jag två bilder som jag fått av Angelica. Från min tävlingsdebut med Bosson i april.


Håller på att fundera på om vi ska ut på någon tävling i vår igen se om jag kan passa på när Sofia ändå ska köras.
Enligt läkaren ska jag ju kunna rida som imorgon men det tror jag inte mkt på just nu jag hoppas att jag är ok till Erikhoppningen nästa vecka helst vill jag hinna hoppa något innan dess.
Madde o Sofia har ju snällt ridit "mina" hästar Arro Bell o Demeter -hoppning var det på programmet idag.
Så snart jag är återställd så kommer det vara unghäst träning som gäller. Det ska longeras och sadelvänjas igen för nu har de ju inte gjort något på länge (Hera o Thaleia) då gäller det att börja om från början annars kan det lätt gå tokigt. Madde har ju suttit på dem och blivit ledd men inte mer än så. Planen är ju att de ska gå tre-årstest i vår.

Poseidon har jag ju börjat så smått med igen så han ska också sättas igång så vi kommer ha fullt upp att göra med alla dessa unghästar. Han har ju otroligt fin trav den hästen han var superfin när jag tömkörde i måndags. Verkade tycka att det var kul att komma i lite arbete.
Vi hörs
Ann
Kommentarer
Postat av: Jessica Knoester

Krya på dig Ann!!! Det är skit att vi inte bor närmare varandra, då hade jag gärna kommit och hållit dig sällskap och pratat gamla minnen :) Saknar er ibland så jag nästan dör lite här nere på kusten och känner enorm tacksamhet för alla år och all erfarenhet jag fick hos er!!!



Kram på er alla Homqvistare!!!

2012-02-08 @ 21:18:13
URL: http://jessica-knoester.blogspot.com/
Postat av: Ann

Tack, saknar dig också det hade varit kul med ett besök hoppas det går bra med din fina häst. Hör av dig om du ska upp till Mariefred!

Du kanske ska till Skandinavium....även om det inte är din gren

2012-02-08 @ 22:19:40
Postat av: Madde

Åh vilken härlig och fin kommentar Jessica!! TACK :D

Jag säger som mamma - Vi ses väl i Göteborg?!

2012-02-09 @ 20:27:29
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0