Hjälm?

Publicerat: 2012-02-18 Kl: 21:39:21 | I kategori: Allmänt

Ja jag har lite funderingar kring mitt val av hjälm.. Jag köpte ju en ny "tävlingshjälm" i slutet av sommaren men den är inte riktigt av samma modell som de jag haft innan, trotts att det ska vara samma modell. Denna sitter mer ovanpå huvudet än mina tidigare och fodret i är faktiskt annorlunda, hursomhelst så känner jag mig inte helt tillfredställd över hur jag ser ut i den - lite champinjonvarning :S hehe
Från och med nästa år ändras ju reglerna för hjälm vid tävling också, hatten kommer mer och mer försvinna - bra egentligen men lite trist eftersom jag har en hatt OCH det är ju så snyggt :P

Safety first


Så nu har jag börjat använda min nya hjälm lite mer för att se om jag kan rida in mig lite på den men har ändå kikat på lite nya, då skulle denna kunna bli min vardags/träningshjälm och en ny till tävling. Christina har ju tjatat lite om Uvex - hjälmarna MEN ja tycker de flesta är sjukt fula :/ Tydligen är de dock "höga" i nacken vilket förenklar håruppsättningar på tävling :)  Min nuvarande är ju lite lägre och då blir det ofta lite tajt och spänt att få plats med snygga knutar osv.


Min gammla hjälm, som nuförtuíden är alldeles solblekt..


Dessa är ju grymt snygga men omöjliga att göra något snyggt med håret under :/


Tycker den här ändå är helt ok - en Uvex ifrån Emmishopen.


Kanske i lila? ;P


Blått är ju snyggt och en färga jag alltid haft.. Denna kostade dock hutlösa 3 000:- på Sharpman



En budgetvariant på ovanstående ifrån therealhorseshop för knappt 1 000:-

Sedan finns det ju en uppsjö av riktigt fula exemplar i mitt tycke..

Vem sätter på sig denna rymdhjälm? :/

Haha - ja det skulle se ut det.. :S

Söta barnhjämar finns det också gott om:

Ursöt!


Jag har en liten "chrush" på den här röda skönheten . vet dock inte riktigt när jag ska ha den? Vid hoppträningarna kanske, blir inte så flitigt använd inte..

Vad tycker ni?

Vad är egentligen snyggast?

Kram Madde


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Jag tycker att svart hjälm är snyggast, som din gamla hjälm. Min åsikt om uvex hjälmen är att den ser lite hård och plastig ut till ridning. Men det är bara vad jag tycker!

2012-02-18 @ 22:05:06
URL: http://elyseisk.blogg.se/
Postat av: Julia K (TEAMRYTTARNA)

Super fin blogg! Följa varandra via bloglovin? :)

2012-02-19 @ 10:17:50
URL: http://teamryttarna.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag har en blå Uvex, den är ok. Lätt o bekväm, men gör ett hål i plånboken...

2012-02-19 @ 11:33:51
URL: http://www.stallquecksta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0