Första dagen i kylan

Publicerat: 2012-02-05 Kl: 19:55:14 | I kategori: Allmänt

Ja det bästa med att landa på en lördag var ju självklart att man sedan hade en söndag att ta sig tillbaks till de svenska tiderna osv..
Idag har jag spenderat drygt 3h i stallet på fm/lunchen.. Longerade Rocco och Rangun samt mockade åt sex hästar medans Rangun gick på skritten.

Superhärligt men kallt.. Friserade dem båda lite lätt också då manarna var väl långa och Rocco blev av med lite hår under ganascherna där det var alldeles spretigt :P

Hästarna tyckte det var toppen med lite uppmärksamhet igen och verkade nöjda över en ordentlig rykt och pyssel.. Imorgon blir det RIDNING!! :D Blir spännande att se om man får träningsvärk om några dagar eftersom musklerna inte jobbat speciellt mycket de senaste två veckorna..


San Rocco

Rangun

Jag hade med mig min tävlingskavaj till Thailand också, jag sydde upp den där för ca 4-5år sedan och jag var väl lite "bredare" då för den har varit lite stor sista tiden :P Nu sitter den iaf kanon igen! Nästa gång jag åker ska jag sy upp en ny har jag tänkt, ev även en frack också.. Lite beroende på om jag har nån häst som går "frackklasser" då.. Skulle nämnligen vilja ha en "helt egen". Lite annan färg osv eftersom det är tillåtet nu.

(google)
Här är den vanliga traditionella fracken, marinblå eller svart kan man köpa. Själv har jag en svart ifrån Hugo Simon om jag inte minns fel..

Sedan något år har man fått rida i andra färgen också.. Då kan det se ut som nedan

(google)
Edward Gal på Totilas, en färg som verkligen sticker ut eftersom den är så ljus.
Min egna kommentar om denna är - nja lite för ljus tycker jag..

(google)
Ankys är grå men nån form av rosett baktill..
Jag gillar färgen skarpt! Men kanske "rosetten" baktill kunnat vara utformad på annat sätt.

(Google)
Anna Plönzke i en grå sidenversion..
Gillar färgen men kanske blir väl mycket med en helt i siden?

(google)
Per Sandgaard har en svart frack men med lite annorlunda utformning.. hittade ingen bättre bild än denna tyvärr..
Jag tycker  NJA även på denna - jag gillar knapparna framtill som tagits bort på denna modell, tror det är nån form av dragkedja istället.

Vad tycker ni är snyggast?
Det "gamla" eller de nyare modellerna?

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0