Bara torsdag kvar - sedan GÖTEBORG :)

Publicerat: 2012-02-22 Kl: 21:49:29 | I kategori: Allmänt

Hade en kanonstart på dagen med först ett bra pass på Rangun, red igenom MsvA:1 med mamma på marken. Travdelen kändes riktigt bra men i galoppen var vi inte riktigt på samma våglängd så den tog vi sedan om med lite mer "jävlar anamma", jäkla häst och va fånig och tramsa men han gör det ju för han VET att han kommer undan med det. - NU är det SLUT med det!
Sjukt fin när jag rider och han sedan går :D

Sommar och soool.. Snart bara snart..

Har verkligen pissat ner idag också, kunde lika gärna haft konståkningsskridskorna på ute på Ekelund. SJUKT mycket is ÖVERALLT & med regn ovanpå blev det som glaserat - INTE lovely :S
Livsfarlig att gå speciellt med ridstövlar som knappt har något mönster.

Dessa dagar skulle man gärna ha "allt i ett" - ridhus och stall i samma byggnad så man slipper traska ut på isen i stövlarna.

Efter Ranguns pass följde en mycket fin Navange som börjar bli en riktig "biff", idag testade vi på lite förändring av steglängden i traven. Fint blev det & ganska enkelt, nästa vecka ska han få gå sitt premiärpass på ridskolan.

Stallfix och sedan lunch..

Elton först ut efter lunch, Fia hade byggt upp en trevlig liten bana. Travhopp på ett kryss - tre räcken på diagonalen med ett galoppsprång emellan - två oxrar med fyra galoppsprång emellan på långsidan. Kändes faktiskt inte så bra med Elton, fick inte till nån bra rytm och kom lite fel då jag inte fick igång honom ordentligt. Mamma lurade sedan upp mig på Demeter och det gick katastrof i mitt tycke, satte henne i skiten på iprincip varje hinder, stackars häst - var helt gråtfärdig när jag slutade :/ Inte han jag rida min lillprins Rocco heller, då jag bara hade 1h kvar till min Grönt kort kurs mellan 16-19 plus att jag inte kände för att stressa ut och rida typ 15min tillsammans med hoppande hästar.
Så han fick en svanstvätt så han är fin till programridningen imorgon. Även lille Elton fick en vit svans med hjälp av Fias superduper blåa skimmelschampo, jag fortsatte med både Jazza & Jolita också när jag ändå var igång. Jobbigt med skimmlar och Jolita är verkligen hemsk! Så skitig jämnt och pissgul/skitig svans.. Ska bli kul att se imorgon när den torkat hur stor skillnad det blev :)


Jolita & Ange..

Min kurs gick iaf bra och nu ska jag ta tag i packningen inför helgens äventyr! Ska bli så kul att se all dressyr :D

Imorgon är det programridning: MsvA:1 på Rangun, LB:1 på Rocco & LB:1 på Elton, funderar lite på att kanske ta en LB med Navange också men får fundera på det till imorgon tror ja..

Kramar Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0