Årets tränare 2011

Publicerat: 2012-02-16 Kl: 18:55:02 | I kategori: Allmänt

Fick just syn på att årets tränare i dressyr blev Louise "Lussan" Nathhorst. Hon kommer att få ett pris/utmärkelse vid Göteborg horse show nästa helg. Kul att hon fick det hon har många duktiga elever.

Lussan har ju försvunnit lite ifrån de stora dressyrbanorna - tyvärr. Jag minns hur stor hon var när jag var "liten" och hon van världscupen med Walk on Top och sedan red den fina svarta hingsten Guinness i landslaget under många år.

Walk on Top! (google)
Han blev senare halt och hade problem i någon hov/hovar och stod faktiskt en period på Björnäs utanför Mariefred då han pensionerats, jag minns det så väl för jag var där och skulle fota honom i boxen. Det stod dock inte på boxarna vilka hästar det var så det visade sig att jag fotat Amiral istället - vilket iof inte var en så tokig häst det heller :P

Här är en bild på Amiral och Kyra Kyrklund..
(google)

Här är hennes fina Guinness.. (google)

Lussan håller till på Hogsta i Stockholm som är ett riktigt "dressyrnäste". Hennes man Lars är även han mycket viktig i svensk dressyrsport då han bland annat har hand om utbildningen av dressyrdomare.

Madde :)
Kommentarer
Postat av: Lollo

Vet du vilken dag hon får priset??

2012-02-16 @ 22:21:16
Postat av: Lollo

Ska dit så skulle va kul att se det!!

2012-02-16 @ 22:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0