Grr..

Publicerat: 2012-12-30 Kl: 21:22:49 | I kategori: Allmänt

Har varit runt i tre (!) matbutiker och jagat ingredienser till morgondagens nyårsmiddag. Saknar fortfarande EN ingrediens :S Ska alla prompt ha samma saker som jag så det är slut överallt??
 
Klockan är liksom massor redan nu och jag ska göra dessert till imorgon nu :/ Eftersom jag saknar vanlijstången så får jag göra pannacottan imorgon då jag förhoppningsvis hittat en vaniljpinne. Så idag blir det citron/champange sorbet med tillhörande hallon/basilika sås och laktits sås samt en Brulé pudding - här fuskade jag dock och köpte en på paket som bara ska gräddas. Både mitt och Anders humör sviktade väl mycket i butiken och när jag fick syn på en "färdig" variant kändes det enkelt och bra.
Jag ska alltså ha tre små efterätter :)
 
 
Hade ännu ett grymt pass på fina Rangun idag!! Känns jättedumt att jag ska på semester om typ tre veckor nu när vi börjar komma igång :/ Han fick beröm av de som såg honom i ridhuset och tyckte att han utvecklats! Kul att få lite respons utifrån då man lätt glömmer hur det var och inte märker framstegen på samma sätt som någon som inte ser hästen varje dag.
Foto: Erika T
Detta känns ju som en halv evighet sedan.. Bilden togs i september 2010.
 
Rocco var också mycket fin, blev en del jobb med att samla och korta honom i galoppen idag. Detta görs enklast på volt och att minska volten då man ska samla galoppen, det blir lättare att hålla ihop dem mellan hjälperna på böjt spår än att rida rakt fram. Han gjorde det så bra och blev som vanligt svettig. En ide fick jag idag, en dröm, vet ej om det går att genomföra - återstår att se.
 
Roccan på tävling på hemmaplan 2011..
 
Hade även en lektion för Ebba på Ronjah idag, vi fortsatte med att jobba förvänd galopp och man kan ju inte ha en bättre läromästarponny än lilla Ronjah! Duktiga Ebba & fina Ronjah :)
 
Kram på er!
Kommentarer
Postat av: Monika

Du får väl be mamma snällt att hon tömkör honom, om hon inte vill rida honom.

2012-12-30 @ 21:39:57
Postat av: Carina Ottoson

Hi hi / vi har vaniljpinnar x flera hemma! Ligger i små rör/. Jag tar med en pinne imorrn! Det låter smaskigt!! Godnatt Carina

2012-12-30 @ 23:42:27
Postat av: madde

Åhh Carina du e ju bäst!!

2012-12-31 @ 06:13:30
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0