Logistik

Publicerat: 2012-08-05 Kl: 22:44:38 | I kategori: Allmänt

Ja det är något man måste vara bra på i den här branschen åtminstonde om man försöker att hinna med att tävla också......
Vi har ju haft ett underbart ridläger för barn o ungdomar. Denna gång var de 11 st i åldrarna 9-16. Vilka gulliga tjejer så kul med olika åldrar. Nästa läger startar imorgon kl. 15.00 och då är de 15 st som invaderar oss varav 4 har egna ponnyer. Det kommer bli full fart ytterligare en vecka.
Ja i fredags var det då dags för lägeravslutning och jag hade läst fel i proppen till Gripens dressyrmeeting och anmält mig o Uranos till mellan cupen (MSVC). Vilket betydde att min klass började 08.00!
Nu var de så snälla så jag fick starta först. Så upp tidigt i ottan hämtade upp Ebba utanför Strängnäs så jag fick lite assistens på tävlingsplatsen. Väl på plats så öppnade sig himlen och det åskade och blixtrade. Uranos kämpade på och vi uppnådde de högsta procenten i den klassen 67,66 % och flera 8:or fick vi. Duktig lektionshäst!
Snabbt in med hästen i transporten och sedan hem igen kasta av sig dyngsura tävlingskläder och sedan var det dags för lägeravslutning. De gjorde en så fin kadrilj som Madde tränat in med dem och vi avslutade med en liten hopptävling hela 8 st var felfria på hinder och de andra tre hade 4 fel vardera så duktiga allihopa. När det var avklarat så var det bara att lasta 3 nya hästar och sedan iväg på tävling igen. Hem o rida på kvällen de unghästar som skulle gå dagen därpå och sedan i säng.
Lördagen blev det ju 2 vändor som Madde redan skrivit om Demeter skötte sig ju bra trots att hon var mkt spänd och jag fick ha ledare för att ta mig upp till tävlingsbanan och även för att komma in på den.
Det bästa av allt var slutet på framridningen så fin har hon aldrig varit att rida tidigare. En fin 5:e plats blev det till slut och jag hann ju både åka hem med unghästarna komma tillbaks med tre nya hästar rida nästa klass och sedan prisutdelning för LB:1. Kändes ju bra efter den katastrofritt jag gjorde med Uranos på lördagen varmt var det och det hade nog räckt med halva framridningstiden fullt med bromsar och när det var dags att gå in på banan så var bränslet slut. Han hade ingen ork kvar stackarn så idag slapp han tävla.
Vi avslutade med den årliga grisfesten på Räfsnäs jag o Jocke så jag kan lugnt säga att jag är lite trött.....så nu är det bara att hoppa i säng så man är pigg och glad imorgon em.
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0