Ny vecka med skitväder

Publicerat: 2012-04-02 Kl: 22:10:59 | I kategori: Allmänt

Blir galen på detta pissväder, kallt och blåsigt plus att ena stunden är det sol för att typ två minuter senare toksnöa/hagla :S

VILL HA VÅR & SOMMAR NUUUU!

Rangun på promenad i Finspång för snart två år sedan..

Idag när vi red treåringarna så var de så duktiga och Hera verkar ha fattat det här med att trava under ryttare nu, stor skillnad mot förra veckan. Nu vill jag prova rida i ridhuset! Men fortsätter det blåså såhär så är det bara dumt för det blir mycket de kan vara rädda och lyssna efter :/

Idag var Navange så himmla duktig, han har fått vila lör-sön vilket verkar gjort honom gott. Gjorde några riktigt bra enkla byten och galoppfattningar är ett återkommande moment i vår träning tillsammans. Han har det fortfarande jobbigt med dessa och att få plats med sina enorma bakben men det blir bättre för varje vecka nu :) Ska bli kul att få med styrka och bärighet i galoppen så man kan komma igång med att träna byten såsmåningom, men det är nog ett par månader bort.
Insåg för nån vecka sedan hur mycket jobb jag faktiskt lagt på honom under snart 1år i vår ägo och Gunilla som nu sett honom lite mer är helt förundrad och överväldigad över våra prestationer. :D
Känns kul att få bekräftelse för det man gör!

Jag och Navange i höstas..

På måndag ska han göra sin debut på dressyrbanan, LB:2 i Botkyrka dit även Rocco och Demeter ska med. Får dock se hur det blir med Rocco med tanke på hans sår i mungipan som inte vill läka, har knappt ridit sedan förra helgen :( Mamma ska rida Demeter iaf..
På söndag ska Rangun också till Botkyrka men då är det MsvB:5 som gäller, ska bli sååå kul att rida nått annat än MsvB:4an så vi nog båda är ganska uttjatade på och jag tror faktiskt inte jag tävlat det på just Rangun tidigare..

Det är inte så vanligt med MsvB:5 på tävlingar och jag tror det mycket kan bero på att det är en lite svårare rörelse med - 3 byten i vart 4:e på en diagonal..

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0