Ny bil :)

Publicerat: 2012-04-26 Kl: 21:03:34 | I kategori: Allmänt

Ni läsare som "känner mig utanför bloggen" vet säkert vad jag har för bil.. En liten röd (och rostig) gammal Golf som det senaste året börjat kosta mycket extra pga reparationer osv. Nu är det nog med detta då jag köpt en ny bil, ja en ny ny bil :D Mamma ringde för en stund sedan och frågade om jag var en lycklig bilägare till svar fick hon      "..... en fattig bilägare" En bilaffär är aldrig "en bra" affär och de kostar mycket pengar men för mig som pendlar så mycket är det ju ett måste.
I somras bytte Anders bil och blev "först i stan" med en sådan han köpte och nu är jag "först i stan" att ha en Wolksvagen UP! Lite coolt :P

Vet inte om jag verkligen ska ta den till Mariefred imorgon då det dåliga vädret lär göra den skitig! :P Har ju dubbla bilar här i stan så jag måste få min gamla ut till stallet.

Förutom bilköp har jag hunnit med att rida fyra hästar idag, Gunilla har varit ute och för henne red jag först Elton som var sjukt fin - helt klart hans bästa pass hitills :D Rangun gick det inte alls lika bra med tyvärr :/

SIR ELTON!

Red Rocco idag, äntligen, tyvärr kände jag ingen märkbar skillnad efter tandraspningen men den lilla galopp jag provade fungerade bra - det gick att styra. Nu blir det mycket jobb eller jag det är det enda jag tänker göra TILLS DET FUNGERAR - skritt - trav - skritt övergångar där han går utan att det blir dragkamp om höggertygeln. Så det kommer att bli ett tufft jobb, jag måste verkligen vara konsekvent och tydlig.


Idag kunde jag även rida Navange en stund i ridhuset, benet är nu helt ok igen efter sparken eller vad det var han fått på framsidan av skenbenet. Skulle vilja att mamma kunde tömköra honom men det är många hon ska hinna och orka med att tömköra just nu.

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0