Hemma i soffan..

Publicerat: 2012-04-22 Kl: 18:10:09 | I kategori: Allmänt

Skulle ridit Rangun när vi kom hem men kände att all kraft var förbrukad för dagen, packade ur allt ifrån tävlingen, hjälpte Fia att mocka det sista och så fick Rocco en omgång med vatten på benen och borsten i övrigt. Han hade verkligen doppat hela guvudet i leran - såg ut som han hade ansiktsmask!
Längtar så till på tisdag när jag hoppas på svar på hans beteende, blodprov lär vi ju inte få svar på fören tidigast onsdag sedan heller.. Han hade tydligen lekt rodeo-häst i hagen idag iaf, stackars pålle - sjukt understimulerad :/

Räknade att jag ändå fick hela 7st 7:or i Eltons protokoll idag och har kikat lite på filmen -ser bättre ut än vad det kändes :P

Här kommer iaf Navanges protokoll ifrån dagen..



Detta är jag såklart väldigt nöjd med - hela tre 8:or! :) Det som väl är extra kul också är att han kan ännu bättre, jag var inte "helnöjd" när jag kom ut ifrån banan. En viktig sak vi måste träna mer på är HALTERNA! Han kan göra så fina halter, helt jämna och inunder sig MEN för ett par månader sedan tränade jag lite ryggningar (max två träningspass) och sedan dess har han lite svårt att inte tänka bakåt i halterna :/ men han gör väldigt fina ryggningar :P
Häftiga stooora häst, känner verkligen att jag skulle behöva typ 1dm längre ben och några extra kilon på baken för att riktigt få honom med mig.. hehe

Mamma gjorde ju en bedrift i sig kan man väl säga, red på drygt 62% utan nån egentlig framridning. Demeter visade sig idag ifrån sin härliga märriga fuxiga sida så framridningen fungerade INTE ALLS :/ Är ganska säker på att problemet var att de skulle släppa in sina skolhästar förbi ridbanan och jag tror att mamma då blev lite orolig/spänd för att Demeter skulle reagera på detta och blev lite för försiktig/kvar i ridningen. Det är en så svår avvägning med dessa typer av hästar..

Missade ju WC finalen i hoppning men pratade med farmor samtidigt som Roffe red så hon fick referera i mobilen :) Såg Patriks ritt i mobilen igår, tycker han fick lite snålt betalt och tyvärr missade jag Tinne. Vi skulle kolla på det på kvällen men eftersom sändningen bytte kanal fick vi inte se de sista ryttarna dvs de svenska.

Var det någon av er läsare som såg våra svenska stjärnor??

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: carina ottoson

Alltid lika kul när det sänds hästsport på TV- Vet ju inte om tipsextra finns kvar men tycker det är väl mkt fotboll på TV- den kan bytas mot hästsport. Så kul att titta på dressyren- spelar in och tittar flera ggr.Jag håller med att Patrik Kittel fick låg procent , märkligt att just bara danska domaren hade honom som 8:a-

Carina

2012-04-23 @ 22:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0