Totalflopp

Publicerat: 2011-09-04 Kl: 14:59:31 | I kategori: Allmänt

Ja iaf för mig och Ture. Mamma och Uranos lyckades ju bra och placerade sig, 6:a, på drygt 65%. Då jag såg vilken domare som skulle döma klassen kände jag att det kunde ju bli bra för mina tidigare erfarenheter av henne är goda. Tyvärr verkade hon inte gilla min typ av häst - P.R.E. Så det blir ingen mer start på honom där hon dömmer kan jag säga. Han kändes mycket fin genom hela programet och jag tänkte verkligen på tempot och är nöjd med att fått tillbaks honom lite bättre i traven som lätt blir för snabb. Fick två minus pga att jag la galoppvolten en bokstav för tidigt men annars kändes det bra. Resultatet - 55,75%, väldigt långt ifrån mina förväntningar. Som han kändes igår skulle jag haft minst 70% men idag är det tävling och då blir det aldrig lika bra som på träning, däremot var det absolut in 15% skillnad!!

Bara att gilla läget och komma igen vid annan start, känns så trist bara då jag istället kunnat vara hemma och hunnit rida de andra hästarna på Ekelund. Nu blev det inget annat ridet då jag har massa annat som ska hinnas med de timmar som är kvar av dagen :/  Samtidigt som att lördagskvällen kunnat sett ut annorlunda då  jag nu klippte och tvättade Ture samt pysslade med annat inför avresan..


Jag och Ture på vår första gemensamma start tidigt i våras, LA:1 på Gripen där vi red ihop drygt 66% och en 6:e plats :)

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0